۱۴۰۰ آذر ۱۵, دوشنبه

قالیباف که به سردار گازانبری معروف است قرار شده که در ۱۶ آذر «روز دانشجو» به دانشگاه بهشتی برود

 

به روز ۱۶ آذر «روز دانشجو» نزدیک شده‌ایم. بر طبق خبرهای منتشر شده، قرار است قالیباف در روز ۱۵ آذر به دانشگاه بهشتی رفته و آنجا سخنرانی کند.  وی بین دانشجویان و آحاد مردم به سردار گازانبری معروف است. زیرا او از رؤسای سابق نیروی انتظامی بود که در حمله به کوی دانشگاه در سال ۷۸ نقشی جدی داشت. قالیباف خودش در مصاحبه‌‌ای گفت که آنزمان چطور با حمله گازانبری به کوی دانشگاه حمله کرده است.

دانشگاه جای سردار گازانبری نیست


قالیباف قصد دارد که روز ۱۵ آذر، به مناسبت روز دانشجو، در دانشگاه بهشتی سخنرانی کند. اگر چه وی به عنوان رئیس مجلس قرار است در این جلسه شرکت کند اما او همان کسی است که سرکوب اعتراضات دانشجویان در سال ۷۸ را در پرونده خود دارد و به آن افتخار می‌کند.

محمدباقر قالیباف بعد از مدتی که از سرکوب دانشجویان در کوی دانشگاه گذشت در مورد این حادثه مصاحبه‌ای کرد. او در مصاحبه‌اش به روشنی و صراحت در باره نقش خودش در سرکوب دانشجویان تصریح کرد: «در وقایع کوی دانشگاه به صورت گازانبری دانشجویان را لوله کردیم».

حمله به کوی دانشگاه و سرکوب دانشجویان در سال ۷۸ با توافق محمد خاتمی رئیس جمهور وقت صورت گرفت. در این زمان حسن روحانی نیز رئیس شورای امنیت ملی کشور بود که نظر موافق نسبت به این حمله دادند. این حمله و هجوم وحشیانه به کوی دانشگاه، با چراغ سبز خامنه‌ای صورت گرفت. قالیباف نیز با پاسداران و نیروهای سرکوبگر خود به دانشجویان حمله کرد. تعدادی از آنان را نیز از طبقات بالای خوابگاه به خیابان پرت کردند.

روز دانشجو نیازی به تقدیر از طرف سرکوبگرانش ندارد

روز دانشجو روز تقدیر از دانشجویان بخاطر فعالیت سیاسی آنان در راستای کسب آزادی است. روزی است که دانشجو با مشارکت در فعالیت‌های سیاسی نقش خود را بعنوان یک نیروی پیشگام در جامعه ایفا می‌کند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...