۱۴۰۱ شهریور ۸, سه‌شنبه

آخرین وضعیت منیره عربشاهی و یاسمن آریانی در زندان

منیره عربشاهی و یاسمن آریانی، از فعال زنان دوران محکومیت ۵ سال و ۶ ماهه خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بند ۴ زندان کچویی کرج سپری می کنند. منیره عربشاهی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم است.
یک منبع نزدیک به خانواده این زندانیان در خصوص آخرین وضعیت آنان گفته است: «علیرغم بیماری، منیره عربشاهی کماکان از رسیدگی پزشکی کافی و اجرای دستور پزشک مبنی بر انجام آزمایشات به صورت ۱۰ روز یکبار محروم مانده است و به دستور مسئولان زندان این امر تنها ماهی یکبار انجام می شود. همچنین بیش از یکسال است که دادستانی با درخواست مرخصی این مادر و دختر موافقت نمیکند، هم اکنون آنها بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بند ۴ زندان کچویی کرج بسر میبرند.»
منیره عربشاهی ۲۴ خردادماه، در پی افت شدید میزان کلسیم و بی حسی موضعی در بدن وی از زندان به بیمارستان مدنی اعزام شده بود.
پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده این دو زندانی گفته بود: « در فروردین ماه امسال، در پی ضرب و شتم یاسمن آریانی و مراجعه پدر وی به شعبه اجرای احکام جهت پیگیری این وضعیت، مسئولان زندان تنها به انتقال او و مادرش منیره عربشاهی از بند ۴ زندان کچوئی کرج به بند ۵ این زندان اکتفا کردند.»
یاسمن آریانی در تاریخ ۴ اسفندماه سال گذشته، در پی اعتراض به محرومیت از امتیازات ناچیزی که به دلیل شرکت در فعالیت های فرهنگی زندان از جمله کتابخانه و تئاتر به زندانیان تعلق میگیرد، توسط چند تن از زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...