۱۴۰۰ فروردین ۱۲, پنجشنبه

سال ۱۴۰۰، سال گذار از مانع اصلی؛ بیانیه زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر


 

به گزارش سازمان‌های حقوق بشری، روز چهارشنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۰، بیانیه ۳ تن از زندانیان سیاسی آرش صادقی، سهیل عربی و ابوالقاسم فولادوند از زندان رجایی شهر ارسال شده که با مردم ایران هم صدا شده و همه براندازان و آزادیخواهان را به اتحاد برای گذار از مانع اصلی دعوت کردند.

این ۳ زندانی سیاسی در نامه خود با اشاره به نام‌گذاری خامنه‌ای که سال ۱۴۰۰ را بعنوان سال مانع زدایی نامگذاری کرد، سال ۱۴۰۰ را «سال گذر از مانع اصلی» خواندند.

آنها همچنین به شعارهای مردم در قیام آبان ۹۸ اشاره کرده و گفتند: «بارها مخالفت‌مان را با دیکتاتوری و استبداد و میل‌مان به آزادی و براندازی اصل دیکتاتوری که نامش نظام ولایت فقیه است و برقراری یک جمهوری دموکراتیک براساس نهادها و ارگانهای مردم سالار که باعث برقراری عدل و برابری شود، اعلام کرده‌ایم.»

این سه زندانی سیاسی در بیانیه خود نوشتند: «مقصود از نوشتن این بیانیه اعلام همراهی با مردم مبارز و آزادی‌خواه در سراسر این سرزمین پهناور از آغاز سال ۱۴۰۰ و دعوت برای اتحاد همه براندازان و آزادیخواهان در راه گذار از مانع اصلی یعنی براندازی نظام ضدبشر و ضدهستی ولایت فقیه و سپس بازسازی خانه و میهن‌مان است.»


متن کامل بیانیه زندانیان سیاسی آرش صادقی، سهیل عربی و ابوالقاسم فولادوند به شرح زیر است:


«سال گذر از مانع اصلی

مانع اصلی در میهن‌مان ایران تئوکراسی، دیکتاتوری و غارتگری نظام حاکم است. این حاکمیت استبدادی خود را زیر نقاب جمهوریت و اسلامیت، پنهان کرده است.

مانع اصلی در ایران همانا رژیم جور و جهل ولایت فقیه است که سد راه آزادی، برابری، دمکراسی، توزیع عادلانه ثروت‌ها، رفاه، تولید، پیشرفت و باعث ایجاد بحران و گرفتاری برای کارگران، بازنشستگان، بانوان و…تمام مردم شده است.

صدای مردم در قیام آبان ۹۸ با فریاد بلند «نه این طرف نه آن طرف، نابود باد بیت و سلطنت» توسط جهانیان شنیده شده است. «نه بد میخوام نه بدتری، نه سلطنت نه رهبری» و «نه شاه میخوایم نه ملا» از دیگر شعارهای مردم ایران بود.

این شعارها و خواسته‌ها هنوز در گوش‌مان می‌پیچد و بارها مخالفت‌مان را با دیکتاتوری و استبداد و میل‌مان به آزادی و براندازی اصل دیکتاتوری که نامش نظام ولایت فقیه است و برقراری یک جمهوری دموکراتیک براساس نهادها و ارگانهای مردم سالار که باعث برقراری عدل و برابری شود، اعلام کرده‌ایم.

مقصود از نوشتن این بیانیه اعلام همراهی با مردم مبارز و آزادی‌خواه در سراسر این سرزمین پهناور از آغاز سال ۱۴۰۰ و دعوت برای اتحاد همه براندازان و آزادیخواهان در راه گذار از مانع اصلی یعنی براندازی نظام ضدبشر و ضدهستی ولایت فقیه و سپس بازسازی خانه و میهن‌مان است.»

آرش صادقی ـ سهیل عربی ـ ابوالقاسم فولادوند

زندان رجایی شهر

تاریخ: فروردین ۱۴۰۰


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...