۱۴۰۰ فروردین ۱۶, دوشنبه

سمانه نوروزمرادی زندانی سیاسی محبوس در لاکان رشت امروز به مرخصی آمد.

 


سمانه نوروزمرادی نیمه دوم شهریور ۹۷ توسط قرارگاه ثارالله سپاه درمنزل شخصیش دستگیر شد و بیش از دو هفته در خانه امن سپاه بازجویی شد و نهایتا با قرار وثیقه آزاد شد و پس از ۸ ماه به بهانه تحویل وسایل ضبط شده در تاریخ ۴ اردیبهشت ۹۸ پس از مراجعه، زندانی شد.او‌ در تاریخ ۵ مرداد ۹۸ به علت شرایط بد عفونت پستان و درد لوپوس مفصلی، درخواست پزشک قانونی نمود که متاسفانه مورد پذیرش قرار نگرفت.

با فوت پدر سمانه و فشارهای عصبی و دیابت و فشار خون،در عید ۹۹ به مرخصی آمد و پس از انتشار ویدئویی، پرونده دوم او تشکیل شد و به زندان فراخوانده شد در همین زمان دچار کیست مویی سنگ کلیه شد که تا امروز به آن رسیدگی نشده است.

شایان ذکر است مدت حبس خانم نوروز مرادی

۸سال بود که در تجدیدنظر به ۳سال و ۹ماه تبدیل شد اما از نظر مقامات زندان با احتساب ۱۵ماه پرونده جدید، او باید ۵ سال در زندان بماند.

سمانه نوروز مرادی دارای بیماری‌های متعدد لوپوس مفصلی،کیست مویی،ماستیت گرانول عفونت پستان،دیابت،فشارخون،سنگ کلیه،کیست تخمدان و زخم معده و ورم روده است.


لازم به ذکر است مرخصی سمانه نوروزمرادی با وثیقه گذاشتن فیش حقوقی یکی از فعالان صنفی حقوق معلمان میسر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...