۱۳۹۹ اسفند ۱۹, سه‌شنبه

کشته و زخمی شدن ۳ سوختبر بلوچ بر اثر واژگون شدن خودرو در هنگام تعقیب توسط ماموران

 


بنا به خبر دریافتی روز دوشنبه ۱۸ اسفندماه ۹۹، در پی تعقیب و گریز خودروهای سوختبران توسط ماموران انتظامی در شهرهای میرجاوه و میناب، خودروهای سوختبران واژگون شده که بر اثر آن سه سوختبر بلوچ کشته و زخمی شدند.

به گزارش سازمان حقوق بشری کمپین فعالین بلوچ روز دوشنبه ۱۸ اسفند، یک خودروی سوختبر با دو سرنشین در محور لادیز به میرجاوه بر اثر تعقیب و گریز ماموران واژگون شد که بر اثر آن یکی از سوخت‌بران کشته و سوختبر دیگر زخمی شد.

نام‌های این دو سوختبر که پدر و پسر بودند «مزار گزویی» و «عطاءالله گزویی» عنوان شده است.

در این گزارش آمده است که عطاءالله گزویی در این حادثه جان خود را از دست داد و پدرش مزار گزویی بر اثر شدت جراحات وارده در کما به سر می‌برد.

همچنین دریک حادثه دردناک دیگر، امروز دوشنبه ۱۸ اسفند، یک سوختبر در محور میناب به هرمزگان در نزدیکی روستای کرگان از سوی نیروهای انتظامی مورد تعقیب قرار گرفت که به دلیل سرعت زیاد، خودروی این سوختبر واژگون و دچار حریق شد.

بر اثر واژگون‌شدن و آتش‌گرفتن خودرو، متاسفانه این سوختبر نیز در آتش سوخت و جان خود را از دست داد.

نام این سوختبر «احمد قاسمی» اهل روستای سرشیف از توابع شهرستان میناب عنوان شده است.

یاد‌آوری می‌شود که در پی کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از سوختبران بلوچ توسط سپاه پاسداران و نیروهای مرزی در نقطه صفر مرزی آسکان از شهرستان سراوان و فراخوان مردم برای اعتراض به این عمل جنایت‌کارانه، صبح روز سه‌شنبه ۵ اسفند ماه ۹۹، مردم اقدام به تسخیر فرمانداری سراوان نمودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...