۱۳۹۹ اسفند ۱۶, شنبه

سازمان ملل؛ محکومیت کشتار سراوان به دست سپاه پاسداران


 

روز جمعه ۱۵ اسفند ۹۹، روبرت کُلویل، سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل، در یک کنفرانس خبری، ضمن محکوم کردن سرکوب سوخت‌بران  سراوان، گزارش کرد که در کشتار سراوان، سپاه پاسداران ٢٣ نفر از معترضان محلی را کشته است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد انعکاس کشتار سراوان و معترضان محلی در سیستان و بلوچستان گفته است که دامنه نارضایتی‌های مردم سراوان تا دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان از جمله زاهدان سرایت کرده است. همین منبع گفته است که این اعتراض ها با کشتن ده تن از سوخت‌بران در ۴ اسفند گذشته توسط سپاه پاسداران آغاز شد.
به گفته شورای حقوق بشر سازمان ملل، کشتار سوختبران، با سرکوب اعتراض های مردم بلوچ ادامه یافت که طی آن سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی به روی مردم معترض آتش گشودند.
روبرت کلویل، سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل همچنین تصریح کرده است که به دلیل قطع شدن شبکه های ارتباطی اینترنتی و تلفن‌های همراه توسط ارگان‌های امنیتی، برآورد شمار واقعی قربانیان و کشته شدگان سرکوب اخیر دشوار است، هر چند برخی گزارش‌ها، دست کم کشتار ٢٣ تن را تأئید می‌کنند.
روپرت کُلویل، در همین کنفرانس خبری از مقامات حکومت ایران خواسته است که به تلاش و اقدام‌های خود برای بستن شبکه های ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان خاتمه دهد.
شایان ذکر است که وزارت امور خارجه دولت روحانی، در یک اقدام هماهنگ با وزارت اطلاعات، طبق معمول، با سرپوش گذاشتن بر کشتار سوختبران و هموطنان معترض بلوچ، به دروغ اظهار داشته‌است که در ناآرامی‌های اخیر سراوان تنها دو نفر آنهم توسط مرزبانان پاکستانی کشته شده‌اند.
دولت پاکستان بلافاصله این ادعای کذب را رد کرد و اعلام کرد که پاکستان هیچ دخالتی در کشتار انجام شده نداشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...