۱۳۹۹ اسفند ۲۲, جمعه

به آتش کشیدن قایقهای نیروی سرکوبگر انتظامی توسط جوانان و دلاوران بلوچ در کوهستک





 مأموران دریابانی خامنه‌ای در بندر کوهستک واقع در استان هرمزگان روز جمعه ۲۲اسفند به سمت شماری از سوخت‌بران تیراندازی کردند که منجر به کشته و زخمی شدن دو سوخت‌بر شد.

به دنبال شلیک نیروهای دریابانی به سمت شماری از سوختبران، مردم بندر کوهستک در اعتراض به کشتن و مجروح کردن سوختبران بلوچ، اقدام به آتش زدن چندین قایق گشتی نیروهای دریابانی در اسکله این بندر نمودند و همچنان در خیابان‌ها حضور دارند.

کمپین فعالین بلوچ گزارش می‌کند: «مردم معترض بندر کوهستک شهرستان سیریک در اعتراض به کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ توسط ماموران دریابانی در اسکله تجمع کردند که به سمت آنها تیراندازی شده است.»

این گزارش ادامه می‌دهد: «براثر این تیراندازی یکی از معترضان بلوچ با اصابت گلوله به پایش مجروح شده است.»

بنا به آخرین گزارشات، تیراندازی ماموران دریابانی به سمت مردم معترض همچنان ادامه دارد و اعتراضات از اسکله به دیگر نقاط شهر کشیده شده است.

هم اکنون فضای شهرستان سیریک بخصوص در بندر کوهستک به شدت ملتهب گزارش شده است.

اعزام نیروهای کمکی از میناب و سیریک برای سرکوب معترضان بلوچ در بندر کوهستک

به گزارش رصد بلوچستان گزارشها از میناب و سیریک حاکی است که سپاه پاسداران در حال اعزام نیروهای کمکی و ضدشورش به بندر کوهستک است.

به گفته منابع مطلع هویت یکی از سوخت‌بران که با تیراندازی نیروهای دریابانی کشته شده، "شه رسان رئیسی" عنوان شده است. این سوختبر با اصابت گلوله به سر جان خود را از دست داده است.

کوهستک، شهری از توابع بخش بمانی شهرستان سیریک در استان هرمزگان ایران است. کوهستک در تاریخ ۱۱بهمن۱۳۹۱ رسماً تبدیل به شهر شد. بندر کوهستک در ۳۵ کیلومتری شهر سیریک و میناب قرار دارد.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...