۱۳۹۹ اسفند ۲۳, شنبه

قتل یونس خردسال که با خاله‌اش در حال رفتن به بیمارستان بود توسط ماموران سپاه در راسک

 


ماموران سپاه پاسداران با تیراندازی مستقیم به سمت خودروی یک شهروند بلوچ در مورتان از توابع شهرستان راسک باعث کشته و زخمی شدن دو شهروند بلوچ شدند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز شنبه ۲۳ اسفند ماه ۹۹، ماموران سپاه پاسداران در دهستان مورتان از شهرستان راسک به سمت خودروی یک شهروند بلوچ تیراندازی کردند که دو نفر از سرنشینان خودرو که یکی از آنها کودک بوده، کشته و زخمی شدند.

هویت کودک کشته شده «یونس یزدان‌شناس» فرزند محمدبخش اهل روستای مهراب‌آباد هنگ عنوان شده است که تیر به قلب او اصابت کرده و جان خود را از دست داده است.

همچنین هویت شهروند زخمی شده «نور بی‌بی» اعلام شده که خاله یونس یزدان‌شناس بوده و ترکش‌های گلوله به پا و اطراف شکم او اصابت کردند.

یک منبع مطلع در این مورد به گزارشگر کمپین بلوچ گفته است: «یونس به همراه خاله خود جهت انجام کارهای پزشکی از روستای خود به سمت شهر راسک در حال حرکت بودند که ماموران سپاه پس از رد شدن آنها از ایست و بازرسی به سمت آنها تیراندازی کردند.»

این منبع افزود: «پس از اصابت گلوله به یونس و خاله‌اش، آنها توسط خانواده جهت درمان به چابهار منتقل شدند، اما یونس به دلیل شدت جراحات و خونریزی شدید، جان خود را از دست داده است.»

گفته می‌شود، سپاه پاسداران در طرح رزاق جهت جلوگیری از عبور و‌ مرور سوختبران در دوراهی پچار دهستان مورتان اقدام به برپایی ایست و بازرسی کرده است که اهالی روستاهایی که در این منطقه هستند نیز در اقدامات فراقانونی مورد آزار و اذیت ماموران قرار می‌گیرند.

گزارش ها حاکی است، سپاه پاسداران جهت عدم اعتراض توسط شهروندان بلوچ، سیگنال‌های تلفن همراه در دهستان مورتان را قطع کرده و اینترنت خانگی نیز از دسترس خارج شده است.

روستای هنگ در نزدیک مرز راسک قرار دارد و اهالی این روستا مجبور هستند تا از ایست و بازرسی سپاه پاسداران و مرصاد جهت سفر به مرکز شهرستان عبور کنند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...