۱۴۰۰ دی ۲, پنجشنبه

تهدید بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان صنفی معلمان و فرهنگیان

 

محمد حبیبی، معلم و سخنگوی کانون صنفی معلمان، در توئیتی خبر از تهدید بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان صنفی معلمان داد. حبیبی صبح روز پنجشبه ۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ در توئیت خود آورده است: 

«بیش از صد نفر از فعالان صنفی معلمان در کشور به نهادهای امنیتی احضار شده، مورد تهدید برای لغو تجمع قرار گرفتند. امروز پنجشنبه هم جو امنیتی بر شهرهای تهران و شیراز با هدف ممانعت از تجمع حاکم بود. با این حال تجمعات به صورت گسترده برگزار شد.  شعار اصلی اعتراضات سراسری معلمان، «معلم زندانی آزاد باید گردد»، بود که در اغلب شهرها سر داده شد.

شهرهای کشور، پنجشنبه ۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ با فراخوان قبلی در شهرهای کشور به خیابان آمدند. تا لحظه تهیه خبر، معلمان و بازنشستگان در بیش از ۱۰۰ شهر به تجمع اعتراضی پرداختند. آنها علاوه بر احقاق حقوق خود، با شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» خواستار آزادی معلمان همکار خود شدند.

رسول بداقی از جمله آخرین معلمان و فعالان کانون صنفی معلمان است که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است. وی هم اکنون به قید وثیقه آزاد شده است. اسماعیل عبدی نیز از جمله معلمان و فعالان صنفی معلمان است که برای آخرین بار در سال ۹۵ دستگیر شد. وی پس از یک محاکمه ناعادلانه به ۱۰ سال حکم محکوم شده است. علاوه بر این افراد، تاکنون بیش از ۱۵۰ تن از معلمان کشور بدلیل احقاق حقوق خود دستگیر و زندانی شده‌اند.

نیروهای امنیتی صبح پنجشنبه دوم دی‌ماه، همزمان با برگزاری تجمعات اعتراضی معلمان، شروع به تهدید افرادی از این صنف کرده‌اند. بنابر توئیت حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، تا‌کنون بیش از ۱۰۰ نفر از معلمان مورد تهدید دستگیری قرار گرفته‌اند. معلمان و بازنشستگان در قطعنامه پایانی امروز خود خواستار آزادی بی‌قید و شرط تمامی معلمان زندانی گردیدند. در قطعنامه پایانی، همچنین به توقف احضار و بازجویی فعالان صنفی معلمان و توقف پرونده‌سازی برای آنها تأکید شده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...