۱۴۰۰ فروردین ۳۰, دوشنبه

دولت خیانت می‌کند، مجلس حمایت می‌کند؛ شعار مالباختگان بورس در جلوی مجلس

 

تجمع اعتراضی و راهپيمايی اعتراضی مالباختگان بورس در جلوی مجلس

مالباختگان بازار بورس در روز ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در مقابل مجلس تجمع اعتراضی برپا کردند. مالباختگان بورس با راهپیمایی در مقابل مجلس شعارهایی می‌داند که به همدستی دولت و مجلس اشاره می‌کردند. آنها فریاد خود را بلند کرده و می‌گفتند: «دولت خیانت می‌کنه، مجلس حمایت می‌کنه».
مالباختگان بازار بورس برای چندمین بار است که در اعتراض به نابودی ثروت‌شان در بازار بورس به میدان آمده‌اند. آن‌ها پیشاپیش خود پلاکاردی حمل می‌کردند که روی آن نوشته بود:
«زور ۵۰ میلیون سهامدار به ۱۰۰ نفر رانت‌خوار نمی‌رسد. چرا؟ آیا کسی صدای ۵۰ میلیون سهامدار حقیقی را می‌شنود؟»
سوال مالباختگان بازار بورس از رئیسی
مالباختگان پلاکارد دیگری با خود حمل می‌کردند که در آن مسقیما رئیسی را مخاطب خود قرار داده بودند. روی پلاکاردی نوشته بودند:
 «آقای رئیسی ریاست قوه قضائیه، علت سکوت جنابعالی بعد از چندین ماه غارت مردم چیست؟؟؟؟ چرا صدای مردم را نمی‌شنوید؟؟»
شعارهای تجمع و راهپیمایی مـالباختگان بـورس در جلوی مجلس
مالباختگان بازار بورس هنگام راهپیمایی خود در مقابل مجلس شعارهای مختلفی میدادند. از جمله:

«از بس دروغ شنیدیم، ما دیگه رأی نمی‌دیم»

«ما دیگه رای نمی‌دیم، عدالتی ندیدیم»

«دروغگو دروغگو، صندوق ملی پس کو»

فریب مـالباختگان بازار بـورس توسط دولت برای تامین کسر بودجه
این مالباختگان بورس کسانی هستند که در سال گذشته به دعوت دولت و شخص خامنه‌ای وارد بورس شده و اکنون تمام سرمایه خود را از دست داده‌اند. دولت روحانی بخاطر کمبود بودجه اعلام نموده بود که قصد دارد با فروش بخشی از اموال دولتی، کسر بودجه خود را تأمین نماید. پس از براه افتادن بازار بورس در دور جدید، دست‌های پشت پرده، بازی‌هایی را سر بالارفتن ارزش سهام ایجاد نمودند. به طوری که در عرض یک هفته ارزش سهام بعضی از شرکتها به صورت غیر قابل باوری بالا رفت.
 به این ترتیب دولت، مردم بسیاری را ترغیب کرد تا سرمایه‌های خود را در بازار بورس بکار بگیرند. بسیاری همه سرمایه نقدی خود و بسیاری با فروش خانه یا زمین‌های خود وارد بازار بورس شدند. اما این بالارفتن‌های ارزش سهام کاذب و مهندسی شده بود. دولت با جمع‌آوری سرمایه‌های مالباختگان بازار بورس مشکل کسر بودجه خود را حل کرد. پس از آن تابلوی شاخص بورس قرمز شد و دیگر سبز نشد.
اعتراف دولت به جبران کسری بودجه از مداخله در بورس!
فرهاد دژپسند وزیر اموز اقتصادیی و دارایی پس از ماه‌ها سکوت، در حاشیه نود و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مهرماه ۱۳۹۹، گفت: در شش ماه گذشته، توانسته‌ایم جبران کسری منابع خود را از محل فروش اوراق و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی جبران کنیم.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...