۱۳۹۹ اسفند ۱۲, سه‌شنبه

مجروح شدن یک کارگر در شهرستان ریگان بلوچستان بر اثر تیراندازی ماموران انتظامی

 


تیراندازی ماموران انتظامی، مجروح شدن یک کارگر در شهرستان ریگان بلوچستان را به دنبال داشت که از ناحیه دست به شدت آسیب دیده است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، شامگاه دوشنبه ۱۱ اسفند ماه ۹۹، ماموران انتظامی شهرستان ریگان واقع در بلوچستان، حین تعقیب و گریز یک خودرو اقدام به تیراندازی نموده که بر اثر آن، راننده یک خودرو دیگر که کارگری بنام عزیزالله برالی (رخشانی) می‌باشد، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و از ناحیه دست به شدت مجروح می‌شود.

براساس این گزارش، ماموران انتظامی در حالی اقدام به تیراندازی در سطح شهر می‌نمایند که شهروندان و خودروهای دیگر در محل حضور داشته و در حال تردد بودند.

بنا به گفته یک منبع مطلع، عزیزالله رخشانی یک فرد کارگر است و در حال کار در یک ساختمان نیمه‌کاره برای بتن‌ریزی بوده است و اکنون با جراحت شدیدی که به دست وی وارد شده است، دیگر امکان ادامه کار را نخواهد داشت.

در فیلمی که از عزیزالله رخشانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، می‌گوید: «با دست زخمی که مورد هدف تیراندازی ماموران انتظامی قرار گرفته‌ام، چه کسی خرج زن و بچه‌هایم را تقبل خواهد کرد؟»

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، تیراندازی خودسرانه ماموران امنیتی به سمت شهروندان، نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس گزارش سالانه ۲۰۲۰ کمپین فعالین بلوچ، تعداد ۴۶ سوختبر و کالابر با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۹۸، بر اثر تیراندازی مستقیم، واژگونی خودرو در هنگام تعقیب و گریز، آتش گرفتن خودرو بر اثر نشانه گرفتن گالن‌های سوخت و یا عدم ارائه خدمات اورژانسی به مجروحین حادثه توسط نیروهای انتظامی جان خود را از دست داده‌اند



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...