۱۳۹۹ اسفند ۶, چهارشنبه

اعتصاب کارگران شرکت آویژه پالایشگاه نفت سنگین قشم جهت تسویه حقوق و مزایا


 اعتصاب کارگران شرکت آویژه پالایشگاه نفت سنگین قشم که از روز اول اسفند ماه ۹۹ شروع شده است، همچنان ادامه دارد.

به گزارش سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران، ۲۰۰ کارگر شرکت آویژه در پالایشگاه نفت سنگین قشم از اول اسفند در اعتصاب به سر می‌برند و در محوطه این پالایشگاه تجمع کرده‌ و خواستار تسویه حقوق و مزایای خود تا اول اسفند ماه شده‌اند.

بنا به این گزارش، در سال ۹۸ و با شیوع ویروس کرونا به خواسته سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران و گروه پایپینگ و اکیپ پروژه‌ای‌ها، از کارگران خواسته شد کارهای خود را به سرانجام رسانده و تا بهداشتی شدن محیط کار در خانه بمانند و کارفرمایان را هم موظف کردند که حقوق و مزایا و عیدی کارگران را تا آخر اسفند ۹۸ به کارگران‌شان پرداخت کنند.

اما متاسفانه کارفرمایان سودجو از این عمل خودداری کرده، به بهانه ترک پروژه‌ها آن چه اجحاف بود در حق کارگران روا داشتند.

در ادامه این گزارش آمده است: «در اعتصاب بزرگ و سراسری مرداد ماه ۹۹ که برای افزایش حقوق‌ها و بهتر شدن شرایط کاری انجام گرفت، کارفرمایان وعده دادند حقوق اسفند ماه ۹۸ کارگران را پرداخت کنند.»

گزارش ادامه می‌دهد: «متاسفانه شرکت آویژە در پالایشگاە نفت سنگین قشم از دادن حقوق اسفند سال ۹۸ سرباز زده است؛ همچنین کارگران این شرکت هنوز حقوق دی ماه و بهمن ماه خود را نیز دریافت نکرده و به همین خاطر از اول اسفند اعتصاب کرده در خوابگاه‌های خود تا حاصل شدن نتیجه خواسته‌هایشان مانده‌اند.»


در گزارش سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران آمده است:


«در حال حاضر کارگران در محوطه پالایشگاه جمع شده و خواهان دستمزدهای عقب افتاده خود هستند و نیروی انتظامی نیز در مقابل درب پالایشگاه حضور دارد.»

سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران و گروه پایپینگ و اکیپ پروژه‌ای‌ها ضمن محکوم کردن این عمل شرکت آویژه، حمایت خود را از این کارگران اعلام داشته و از هرگونه کمکی برای به پیروزی رسیدن این اعتصاب دریغ نخواهد کرد.

علاوه بر این بدون شک کارگران آگهی‌های کار شرکت خلاف‌کار آویژه را بی‌پاسخ گذاشته، به حمایت از خانواده‌های کارگری برادران‌شان، این شرکت را تا حاصل شدن نتیجه تحریم کارگری خواهند کرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...