۱۳۹۹ اسفند ۶, چهارشنبه

تسخیر پایگاه سپاه پاسداران توسط جوانان سرجنگل زاهدان و آتش زدن خودروها و فرار پاسداران

 


در پی کشتار وسیع سوختبران بلوچ توسط نیروهای سپاه پاسداران، امروز چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹، اعتراضات عمومی مردم در استان سیستان و بلوچستان کماکان ادامه دارد.

از همین رو جو امنیتی شدیدی در شهرهای مختلف استان و بخصوص در زاهدان و منطقه سرجنگل کورین بر قرار است. نیروهای امنیتی و نظامی در زاهدان، در حالت آماده باش جهت مقابله و جلوگیری از شکل گرفتن اعتراضات می باشند.

به رغم همه تمهیدات نیروهای سپاه و فرماندهی نظامی استان، جوانان غیور بلوچ، در پاسخ به جنایت هولناک سپاه، موفق شدند، با دست خالی، طی یک درگیری، پایگاه سپاه در سرجنگل کورین در زاهدان را به تصوف خود در آورند.

جوانان دلیر بلوچ، پس از بیرون راندن نیروهای سپاه از پایگاه، اقدام به آتش زدن خودروی سپاه که در پایگاه باقی‌مانده بود زدند. آنها سپس با تعقیف نیروهای مسلح سپاه، آنها را فراری داده و از منطقه دور کردند.

روز دوشنبه ۴ اسفند ماه ۹۹، نیروهای نظامی سپاه پاسداران سیستان و بلوچستان که به مرصاد شهرت دارند، با بستن مسیرهای سوختبران و حفر چاله‌های بزرگ در نقاط صفر مرزی از تردد آنها ممانعت به عمل آورده که با اعتراض سوختبران مواجه شدند.

از صبح دوشنبه جمع زیادی از سوختبران به صورت مسالمت‌آمیز، در برابر پاسگاه سپاه در این منطقه مرزی تجمع کرده و خواستار بازگشایی مرز و اجازه تردد شدند. این تجمع منجر به درگیری و شلیک نیروهای سپاه پاسداران به سمت سوختبران شد. با شلیک نیروهای سپاه، تعداد زیادی از سوختبران زحمتکش کشته و زخمی شدند. برخی منابع محلی تعداد سوختبران کشته و مجروح را بیش از ۵۰ تن ذکر نمودند.

از صبح سه‌شنبه ۵ اسفند ۹۹، اعتراضات وسیع مردمی در سراوان و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان علیه این جنایت سپاه شکل گرفت که تا امروز کماکان ادامه دارد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...