۱۳۹۹ اسفند ۵, سه‌شنبه

محاصره پادگان سپاه توسط جوانان سراوان و اعزام خودروهای زرهی برای مقابله با جوانان



به دنبال کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از سوختبران بلوچ توسط سپاه پاسداران و نیروهای مرزی در نقطه صفر مرزی آسکان از شهرستان سراوان و فراخوان مردم برای اعتراض به این عمل جنایت‌کارانه، صبح روز سه‌شنبه ۵ اسفند ماه ۹۹، مردم اقدام به تسخیر فرمانداری سراوان نمودند.
روز دوشنبه ۴ اسفند ماه ۹۹، نیروهای نظامی سپاه پاسداران سیستان و بلوچستان که به مرصاد شهرت دارند، با بستن مسیرهای سوختبران و حفر چاله‌های بزرگ در نقاط صفر مرزی از تردد آنها ممانعت به عمل آورده که با اعتراض سوختبران مواجه شدند.

از صبح دوشنبه جمع زیادی از سوختبران در برابر پاسگاه سپاه در این منطقه مرزی تجمع کرده و خواستار بازگشایی مرز و اجازه تردد شدند که این تجمع منجر به درگیری و شلیک نیروهای سپاه پاسداران به سمت سوختبران شد.

بنا به اعلام منابع محلی تاکنون هویت ۱۰ تن از جان باختگان این حادثه مشخص و منتشر شده است.

برخی گزارشات، تعداد کشته‌ها و مجروحین را بسیار بیش از این اعلام کرده‌اند و یک سوختبر نیز که در این درگیری حضور داشت، گفت: آمار کشته و زخمی‌ها بیش از ۵۰ نفر است که با وجود محاصره، آمبولانس‌ها اجساد کشته و مجروحین را منتقل کرده‌اند.

کمپین فعالین بلوچ هویت ۱۵ سوختبر کشته و مجروح را اعلام کرده است.

در اعتراض به کشته و مجروح شدن سوختبران، مردم از صبح امروز (سه‌شنبه) به محل فرمانداری سراوان هجوم برده و آن را به آتش کشیدند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...