۱۳۹۹ اسفند ۴, دوشنبه

کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از سوختبران بر اثر تیراندازی نیروهای سپاه

تیراندازی وسیع نیروهای سپاه پاسداران در نقاط صفر مرزی، موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از سوختبران شده‌است.

 به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز ۴ اسفند ماه ۹۹، در واقعه‌ای تأسف‌بار و دردناک، سپاه پاسداران با تیراندازی مستقیم به سمت سوختبران بلوچ در نقطه صفر مرزی «آسکان» شهرستان سراوان باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از سوختبران زحمتکش بلوچ شده است.

سپاه پاسداران با بستن و حفر چاله های بزرگ در نقاط صفر مرزی از تردد سوختبران بلوچ ممانعت کرده که با اعتراض آنها مواجه شده است.

شماری از سوختبران با حضور در مقابل پایگاه سپاه خواستار بازگشایی مرز و اجازه تردد به سوختبران شدند که با تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران مواجه شدند.

گزارش‌های رسیده تایید می‌کند که بر اثر تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران دست‌کم ده‌ها تن از سوختبران زحمتکش و محروم، کشته و زخمی شدند.

هویت دو تن از سوختبران که با تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران کشته شدند، «انس صاحب زاده» اهل روستای حق آباد بم پشت و «رحمن» اهل روستای پرکن شهرستان مهرستان عنوان شده است.

همچنین هویت دو تن از زخمی شدگان، «عبدالستار دهواری» فرزند خیرمحمد اهل روستای کلپورگان و «سلمان» فرزند جنگهان محرز شده که سلمان بیهوش و به بخش آی سی یو منتقل شده است.

به گفته منابع مطلع، «سپاه پاسداران برای متفرق کردن سوختبران از نیروهای مرصاد نیز کمک خواسته و آنها نیز با تجهیزات کامل در منطقه حاضر شده و سوختبران بلوچ در محاصره نیروهای مرزبانی قرار دارند.»

یک سوختبر دیگر به گزارشگر کمپین گفت: «آمار کشته و زخمی ها بیش از ۵۰ تن است که با وجود محاصره شدن، آمبولانس ها در حال انتقال اجساد کشته و زخمی شده ها هستند.»

بر اساس این گزارش، حدود ده ها دستگاه از خودروهای سوختبران نیز توسط ماموران سپاه پاسداران به آتش کشیده شدند. فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی، گویای آمار بالای قربانیان این عملیات گسترده سپاه پاسداران است. برخی تصاویر منتشرشده گواه این است که سپاه با تیربار تانک زرهی، به سوی سوختبران شلیک می‌کند.

فقر و گرانی و نبود شغل مناسب برای جوانان این سرزمین محروم، باعث شده است که جوانان، برای امرار معاش به کار سوختبری روی بیاورند، کاری که زندگی آنها و خانواده‌شان را پیوسته درخطر نابودی قرار می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...