۱۳۹۸ آبان ۱۷, جمعه

تداوم تجمع اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت‌ تپه و کارگران دهکده فرهنگی زاینده‌رود

روز جمعه ۱۷ آبان ۹۸ شمار زیادی از کارگران اعتصابی شرکت نیشکر هفت‌تپه در مقابل مدیریت این شرکت اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. آنها خواستار پرداخت فوری حقوق و مزایای عقب‌ افتاده و لغو احکام صادره و تعقیب قضایی علیه همکاران و حامیان‌شان شدند.
کارگران بخش کشاورزی و صنعتی شاغل در مجتمع نیشکر هفت تپه روز پنجشنبه ۱۶ آبان‌ماه ۹۸ نیز با برپایی تجمع اعتراضی دیگری مقابل دفتر مدیریت مجتمع خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.
کارگران معترض از میان کارگران رسمی، قراردادی و روزمزدی شاغل بخش صنعت و کشاورزی مجتمع نیشکر هفت تپه بودند. آنها می‌گویند که بابت دو ماه دستمزد معوقه سال جاری خود طلبکارند و همچنین کارفرما هنوز به وعده‌هایی که در پرداخت به موقع مطالبات کارگران به آنها داده‌‌ بود، عمل نکرده است. عدم پرداخت حق بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی یکی دیگر از دلایل اعتراض این کارگران است.
شایان یادآوری است گروهی از کارگران این واحد، آماده بازنشسته شدن از طریق قانون مشاغل سخت و زیان‌آور هستند و تعدادی دیگر که ماه‌های پایانی سال گذشته بازنشسته شده‌اند هنوز موفق به دریافت مطالبات سنواتی خود نشده‌‌اند.
خاطر نشان می‌شود که از روز دوشنبه ۱۳ آبان‌ماه ۹۸، جمعی از کارگران هفت تپه در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌های‌شان دست به تجمع زده بودند. تعدادی از کارگران معترض می‌گویند که مدیران هفت تپه به دنبال تجزیه این شرکت به بخش‌های کوچک هستند و کارگران نگران از دست دادن امنیت شغلی خود می‌باشند. آنها خواستار بازگرداندن این شرکت از بخش خصوصی هستند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...