۱۳۹۸ آبان ۱۷, جمعه

هشدار اصلاح‌طلبان: ما را رد صلاحیت کنید، ایران عراق می‌شود


🔹چند هفته‌‌ای از ناآرامی‌های عراق که حالا اعتصاب و نافرمانی مدنی هم به آن اضافه شده است می‌گذرد.

🔹گسترش این اعتراض‌ها دو گروه را در ایران نگران کرده است . گروه نخست رهبر ایران و راست‌گراها هستند که عملا همه ارکان قدرت را در اختیار دارند. نگرانی این گروه موجب شد فرمانده سپاه قدس در سفری محرمانه به عراق، با مسئولان امنیتی این کشور دیدار و برای کنترل اوضاع، توصیه‌هایی به آن‌ها ارائه کند.

🔹آیت‌الله خامنه‌ای این‌بار به‌طور مستقیم درباره اوضاع عراق اظهار‌‌نظر کرد. او مانند آنچه پیش‌تر در مورد ناآرامی‌های ایران گفته بود، دشمنان (آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی) را مسئول این ناآرامی‌ها دانست.

🔹اما جناح دیگری که در مورد اوضاع عراق ابراز نگرانی کرد دولت حسن روحانی و اصلاح‌طلبان بودند. این گروه که اغلب از نیروهایی تشکیل شده است که سوابق امنیتی دارند در مورد اوضاع عراق تحلیلی کاملا متفاوت با رقیب اصول‌گرایش ارائه می‌دهد.

🔹علی ربیعی، سخنگوی دولت، در یادداشتی با عنوان «جمهوریت بیشتر، مقاومت بیشتر و کارآمدتر» در خبرگزاری ایرنا، ضمن دفاع از عملکرد دولت روحانی، با اشاره به وقایع عراق، تاکید می‌کند علت این اعتراض‌ها «ناامیدی مردم از صندوق‌های رای» بود.

🔹از سخن ربیعی در واقع چنین برمی‌آید که جناح اصلاح‌طلب به حاکمیت پالس می‌فرستد که در صورت رد صلاحیت نامزدهای این گروه، دور از ذهن نیست وقایعی مشابه آنچه در عراق رخ می‌دهد در ایران اتفاق بیفتد و حاکمیت باید سهم آن‌ها را در انتخابات آتی لحاظ کند.

🔺گروه ققنوس :

⭕️ https://t.me/joinchat/BlFEfheD-TTL5RGT8r2kJg


🔺وبلاگ ققنوس :


⭕️ https://ghoughnoos.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...