۱۳۹۸ آبان ۱۶, پنجشنبه

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر استان آذربایجان شرقی را لرزاند، دستکم پنج تن کشته شدند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۹ ریشتر که مرکز آن در بخش ترک شهرستان میانه اعلام شد مناطق وسیعی از شمال‌غربی ایران را لرزاند. بنابرگزارش‌ها عمق این زمین‌لرزه ۱۰ کیلومتری زمین عنوان شده است.
زمان وقوع زلزله ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه اعلام شده است.
شدت این زلزله در تبریز و شهرهای اطراف مانند هشترود، مهربان، اسکو بسیار محسوس بود و موجب وحشت مردم شد.
محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفته ۳۰ خانه در روستای ورنکش میانه به طور کامل تخریب شده‌اند.
معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام ۱۶ تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده در شهرهای میانه، ترک، سراب و دیگر شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی خبر داد.
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ، نیز از آماده‌باش تیم‌های امداد و نجات استان‌های اردبیل، گیلان و زنجان  خبر داده است.
بنابر گزارش‌ها، کانون اصلی زلزله با شهرستان اردبیل ۷۹ کیلومتر و با تبریز ۱۲۳ کیلومتر فاصله دارد.
سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی اعلام کرده است تاکنون مصدومی گزارش نشده است.
زلزله ۵/۹ در استان آذربایجان شرقی در مناطق وسیعی از استان‌های غربی و شمالی کشور احساس شده است. در استان گیلان، شهرهای رشت، صومعه‌سرا، فومن، انزلی، لاهیجان نیز لرزیده‌اند.
رییس اورژانس گیلان نیز گفته است: «خوشبختانه تاکنون گزارش مبنی بر مصدومیت ناشی از زلزله در استان گیلان نداشته‌ایم.»
در خبری دیگر، معاون فرماندار ویژه میانه از وقوع  انفجار شدید در یکی از روستاهای میانه بعد زلزله بامداد امروز خبر داد. یعقوبی گفت: «اطلاعات دقیقی از میزان خسارت‌های مالی و جانی در دست نیست ولی انفجاری در یکی از روستاهای شهرستان میانه پس از  زلزله رخ داده است.»
در همین ارتباط، بخشدار کندوان شهرستان میانه با تایید وقوع انفجار در یکی از روستاهای میانه، گفت: «انفجار گاز در روستای بالسین بخش کندوان بر اثر زلزله رخ داد و در حال عزیمت به محل جهت بررسی هستیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...