۱۳۹۸ مهر ۲۵, پنجشنبه

دور جدیداعتصاب وتجمع کارگران کارخانه کمباین سازی تبریزدراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه برای دومین روز متوالی

امروزبیست وپنجم مهرماه برای دومین روز متوالی، کارگران کارخانه کمباین سازی تبریز(شرکت توسعه و صنعت آذربایجان) دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه،دست از کارکشیده ودرمحوطه این واحد صنعتی تجمع کردند.
براساس گزارشی که روز۲۵مهر رسانه ای شد،شمارکارگران معترض نزدیک به ۴۰ نفر می‌شود و در بیست ماه گذشته با مشکل پرداخت معوقات مزدی مواجه بوده‌اند.
همچنین گفته می‌شود که در پرداخت حق بیمه این کارگران نیز وقفه‌هایی ایجاد شده است به طوری که در حال حاضر تمدید دفترچه بیمه اعضای خانواده‌های آنها با مشکل روبرو شده است.
به گفته کارگران معترض، شرکت گسترش توسعه صنعت آذربایجان که در زمینه تولید کمباین های کشاورزی ، ساندویچ‌های پانل و انواع کانکس فعالیت دارد پیش از سال ۹۰ حدود ۵۰۰ کارگر شاغل داشت که این رقم به مرور با افزایش مشکلات مالی کارخانه تا هم اکنون به حدود ۴۴ نفر کاهش یافته است.
در این زمینه میر احد حسینی مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با تایید اجتماع اعتراضی کارگران شرکت گسترش توسعه صنعت آذربایجان گفت:شرکت توسعه صنعت آذربایجان از واحد های مشکل دار در استان است که به دلیل مشکلات مدیریتی بخش خصوصی دچار بحران شده است.
او با بیان اینکه موضوع مشکلات کارخانه وکارگران را مرتبا در کمیته رسیدگی به واحد های مشکل دار وبحرانی رسیدگی می کنیم افزود:دلیل باقی ماندن مشکلات این واحد صنعتی یکی حاضر نشدن کارفرمای این کارخانه در جلسات کمیته واحد های بحران زده است ودیگر اینکه زمانی که در جلسات حاضر است به تصمیماتی که در جلسه گرفته می شود پایبند نیست.
به گفته وی طی چند روز آینده مجددا موضوع مشکلات کارگران شرکت توسعه صنعت آذربایجان را در کمیته واحد های بحرانی مطرح وپیگیری می کنیم ودر نهایت در این جلسات سعی مان بر این است که حداقل تکلیف کارگران شاغل در آن مشخص شود.
پایان اعتصاب وتجمعات اعتراضی یک هفته ای کارگران ارگ قدیم بم در پی وعده پرداخت فوری مطالباتشان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...