۱۳۹۸ مهر ۲۵, پنجشنبه

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی پارس جنوبی و جوانان جویای کار روستای عمانی از توابع شهرستان پارسیان در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیا*


امروزسه شنبه بیست وپنجم مهرماه،جمعی از کارگران اخراجی پارس جنوبی و جوانان جویای کار روستای عمانی از توابع شهرستان پارسیان در اعتراض به بیکاری وعدم اشتغالشان در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان تجمع کردند.این تجمع با دخالت نیروی انتظامی و و تعیین زمان برای گفتگو و جلسه با مدیر عامل، خاتمه یافت.
این کارگران اخراجی پارس جنوبی و جوانان جویای کار،در بیست ویکم تیرماه سال جاری دراعتراض به بیکاری واخراج از کاروبرای کارمقابل فرمانداری پارسیان تجمع کرده بودند:
تجمع اعتراضی کارگران اخراجی عسلویه مقابل فرماداری پارسیان!
روز۲۱تیرماه۱۳۹۶، جمعی از کارگران اخراجی شرکت های پارس جنوبی دراعتراض به اخراج وبرای بازگشت بکارمقابل فرمانداری پارسیان تجمع کردند.
به گزارش منابع خبری محلی،احمد یکی از معترضین به اخراجش از پارس جنوبی گفت:سابقه ۱۴ سال فعالیت در پارس جنوبی را دارم، اما به بهانه اینکه یک فرد غیر بومی هستم من را از شرکت اخراج کردند.
وی با اشاره به این که اغلب نیروهای اخراجی سابقه بیش از ۷سال کار در عسلویه را دارند افزود: این افراد در دشوارترین شرایط، پروژه های عسلویه را به سرانجام رساندند اما حالا تنها چیزی که نصیب آن ها شده حکم اخراجشان است.
محمد دیگر کارگر معترض اظهار داشت:سابقه ۱۵ سال فعالیت در پارس جنوبی را دارم اما به جرم داشتن کد ۴۷۰ که متعلق به هرمزگان است من را غیربومی دانسته واخراج کردند.
وی ادامه داد:من دارای ۲ فرزند نیز می باشم و با بیکار شدنم،معلوم نیست چه سرنوشتی برایم رقم خواهد خورد واین یک ظلم بزرگ در حق من وخانواده ام می باشد.
یکی دیگر از معترضین با ابراز گلایه وناراحتی از اخراجش در شرکت های عسلویه ابراز داشت:در هفته های آینده وعده اخراج بیش از ۴۰ کارگر دیگر را به ما داده اند که تا پایان شهریور ماه جاری هیچ کارگری از پارسیان در عسلویه فعالیت نخواهد داشت.
معترضین با اشاره به اینکه وعده های مسئولین تا به امروز دردی از مشکلات ما در پارس جنوبی را حل نکرده گفتند:وعده های مسئولین تا به امروز در حد شعار بوده و راهگشای مشکلات ما نیز نبوده است وامروز با این تجمع به همگان فهماندیم که کاسه صبرمان لبریز شده است.
درهمین رابطه،رادمهر فرماندار شهرستان پارسیان گفت:متأسفانه به دلیل غیربومی بودن این روزها شاهد اخراج کارگران زیادی از شهرستان در فازهای ۱۷،۱۸،۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی هستیم که موجی از نارضایتی ونگرانی را در بین کارگران ومردم مشاهده می کنیم که با تجمع در فرمانداری این نارضایتی را ابراز کرده اند.
رادمهر با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در شعاع ۱۰۰ کیلومتری پارس جنوبی،همه شهرستان ها بومی محسوب می شوند و از آنجا که شهرستان پارسیان با قرار گرفتن در فاصله ۲۵ کیلومتری،پس نیروهای این منطقه غیربومی محسوب نمی شوند.
وی افزود:نیروهای پارس جنوبی که در این شهرستان زندگی می کنند به عنوان مهمان،از همه نوع خدماتی بهره می برند،پس غیر بومی بون معنا ومفهومی پیدا نمی کند.
فرماندار پارسیان ادامه داد:پارسیان سالیان سال متأثر از آلایندگی های پارس جنوبی می باشد و انتظار می رود کارگران ونیروهای پارسیانی مجدد به کارگیری شوند وبه فعالیت خود ادامه دهندو ظرفیتی که به عنوان پروژه ملی در عسلویه واقع شده از تمامی جوانان منطقه استفاده شود.
رادمهر اشاره کرد: بکار گیری مجدد این نیروها در پارس جنوبی یکی از مطالبه های مهم اجتماعی مردم شهرستانی است که آلایندگی های ناشی از فعالیت‌های پالایشگاهی عسلویه را باید تحمل کنند.
وی با یادآوری اینکه برخی روستاهای شهرستان پارسیان به عسلویه چسبیده‌ اند ، خاطر نشان کرد: از مسئولان انتظار می رود نیروهای این روستاها را بر اساس شاخص های منطقه ای و ملی در این پروژه بزرگ ملی بکار گیرند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...