۱۳۹۸ مهر ۲۵, پنجشنبه

عدم پرداخت۵ماه حقوق و۲ماه حق بیمه کارگران کارخانه متالوژی پودر

تهدید کارگران به اخراج از کار در صورت اعتراض
۵ماه حقوق و۲ماه حق بیمه کارگران کارخانه متالوژی پودر(شرکت متالوژی پودر ایران) نشده است واین کارگران تهدید می شوند که در صورت اعتراض از کار اخراج خواهند شد.و با توجه به نبود امنیت شغلی در صورت اعتراض کار خود را از دست خواهند داد.
به گزارش یک منبع خبری محلی، این کارگران گفتند: از اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون هیچ حقوقی دریافت نکرده و ۲ ماه است که بیمه آن‌ها پرداخت نشده است.
طبق اظهارات جمعی از کارگران شرکت متالوژی پودر ایران، اگر هم حقوقی بعد از چند ماه به آن‌ها پرداخت می‌شود به طور کامل نیست بلکه تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد دستمزد یک ماه پرداخت می‌شود.
کارگران شرکت متالوژی پودر ایران در ادامه تصریح کردند: ما به هیچ عنوان امنیت شغلی نداریم و اگر هم بخواهیم اعتراضی داشته باشیم کار خود را از دست خواهیم داد، قدرت تامین مخارج زندگی خود را نداریم.
این کارگران پاسخ مدیران شرکت در قبال مطالبات خود را اینگونه عنوان کردند: مدیران شرکت می‌گویند که خریداران دولتی و خودروسازان پول محصولات فروخته شده را پرداخت نمی‌کنند تا بتوانیم حق و حقوق کارگران را بپردازیم.
کارگران شرکت متالوژی پودر ایران با بیان اینکه چرا مسوولان حتی یک سرکشی ساده از وضعیت مانمی کنند ؟ ابراز کردند: این برای ما سوال است که چرا شرکتی مانند متالوژی پودر ایران که حرف اول را در خاورمیانه می‎زند و چرخ تولید آن به خوبی می‌چرخد حق ما کارگران را نمی‌دهد؟ این کارگران درپایان افزودند:ما خواهان اقدامات جدی و سریع از طرف مسئولین برای حل مشکلاتمان هستیم.
درهمین رابطه:
عدم پرداخت ۵ماه حقوق کارگران کارخانه متالوژی پودر
کارگران کارخانه متالوژی پودر گفتند: استاندار قزوین چگونه ادعا می‌کند که هیچ اعتراض و مشکل کارگری نداریم در حالی که نزدیک به ۵ ماه است که ما حقوق نگرفته‌ایم.
به گزارش یک منبع خبری محلی،جمعی از کارگران شرکت متالوژی پودر ایران واقع در شهر صنعتی البرز ، نسبت به وضعیت نامطلوب دریافت حقوق و مزایای خود ابراز نارضایتی کردند.
یکی از این کارگران که ۲۳ سال سابقه کار در این شرکت دارد ابراز کرد: از اسفند ماه سال ۹۵ تاکنون حقوقی برای ما واریز نکردند.
وی افزود: عدم پرداخت حقوق‌ها در صورتی است که این شرکت از تولید و فروش بسیار خوبی برخوردار بوده و حتی نیروها هم اضافه کاری دارند.
این کارگر عنوان کرد: کلیه کارگران این شرکت از مشکلات مالی رنج می‌کشند و قادر نیستند پاسخگوی مخارج زندگی و خانواده خود باشند.
کارگر دیگری نیز ابراز کرد: هر بار که به مدیران شرکت مراجعه می‌کنیم علت را نداشتن منابع مالی و درآمد بیان می‌کنند در حالی که این اظهارات با میزان تولید و فروش شرکت تناقض دارد.
وی با بیان اینکه حق و حقوق کارگران زیر پا گذاشته می‌شود تصریح کرد: برای حل مشکل خود به استانداری، فرمانداری، اداره کار و تامین اجتماعی مراجعه کردیم اما هیچ ترتیب اثری داده نشده است.
یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه شرکت متالوژی پودر ایران قطعات صنعتی تولید می‌کند توضیح داد: بیشتر کارگران این شرکت به صورت قراردادی هستند و تعداد انگشت شمار از سال‌های گذشته جزء نیروهای استخدامی محسوب می‌شوند.
این کارگر اظهار کرد: استاندار قزوین چگونه ادعا می‌کند که هیچ اعتراض و مشکل کارگری نداریم در حالی که نزدیک به ۵ ماه است که ما حقوق نگرفته‌ایم.
این کارگران معترض در ادامه ابراز کردند: آیا حتما باید در خیابان سفره خالی پهن کنیم تا مسوولین بفهمند که ما به سختی زندگی خود را اداره می‌کنیم؟ چرا مسوولین مشکلات ما را نمی‌بینند؟ ما جوابی در قبال خواسته‌های فرزندانمان نداریم در حالی که هر روز به سختی کار می‌کنیم اما دست مزدی نداریم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...