۱۴۰۱ مرداد ۱۰, دوشنبه

گروهی از ایرانیان مقیم آلمان در حمایت از جمشید شارمهد تجمع اعتراضی برگزار کردند


گروهی از ایرانیان مقیم فرانکفورت آلمان روز شنبه در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران برای اعتراض به روند دستگیری و محاکمه جمشید شارمهد تجمع کردند.
این تجمع با هدف اطلاع رسانی در مورد روند دستگیری، بازجویی و دادگاهی‌شدن جمشید شارمهد، و با حضور برخی از چهره‌های سیاسی و فعالان حقوق بشر برگزار شد.
جمشید شارمهد، شهروند دوتابعیتی ایرانی آلمانی بنا بر برخی گزارش‌ها در سال ۱۳۹۹ حین یک سفر، توسط عوامل امنیتی جمهوری اسلامی در دبی ربوده و با انتقال به ایران، زندانی شد و از آن زمان تحت فشارهای شدید در سلول انفرادی به سر می‌برد.
مینا احدی سخنگوی کمیته بین‌المللی علیه اعدام و سنگسار در گفتگو با صدای آمریکا هدف از این تشکل اعتراضی را توجه افکار عمومی به روند پرونده جمشید شارمهد و چگونگی بازداشت او توصیف کرد.
مینا احدی با اشاره به دوتابعیتی بودن آقای شارمهد از تشکیل کمپین و جمع‌آوری ۷۵ هزار امضا در حمایت از جمشید شارمهد خبر داد و گفت: «برای آزادی شارمهد با مقامات سیاسی آلمان از جمله وزیر خارجه این کشور دیدار و مکاتباتی صورت گرفته است.» به گفته خانم احدی دولت آلمان ترجیح میدهد پشت درهای بسته با جمهوری اسلامی مذاکره کند و این کافی نیست.
در بخش دیگری از این تجمع اعتراضی پیامهایی از غزاله و شایان شارمهد نیز شنیده شد که در آن ضمن تشکر از تجمع‌کنندگان خواستار آزادی هر چه سریعتر جمشید شارمهد شدند. غزاله شارمهد در پیامی صوتی خود با اشاره به چگونگی بازداشت و طول مدت زندانی آقای شارمهد به نبود آزادی بیان در ایران اشاره کرد و گفت: «آزادی بیان در داخل و خارج از جمهوری اسلامی باید یکسان باشد و دقیقاً به همین دلیل جمشید شارمهد دستگیر و محکوم شده. به دلیل این که طرز تفکر مخالف با جمهوری اسلامی داشته و نظر خود را بیان کرده است. »
هرچند نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی جمشید شارمهد را به عنوان «رئیس گروه تندر» معرفی کرده‌اند، اما خانواده او از جمله دخترش غزاله شارمهد آن را در گفت‌وگو با صدای آمریکا رد کرده است.

جمشید شارمهد به «افساد فی‌الارض» متهم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...