۱۴۰۰ بهمن ۵, سه‌شنبه

برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی در یک قدمی اعدام


 

پس از رد اعاده دادرسی برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی توسط دیوان عالی جمهوری اسلامی پرونده وی به اجرای احکام ارجاع شده است و قرار است که حکم اعدام وی در طول ۱۴ روز اجرا شود.

برومند نجفی در مرداد ماه ۱۳۹۹ پس از تیراندازی به  یک خودرو که گفته می شود متعلق به شکارچیان غیر مجاز در منطقه حفاظت شده بیستون بود باعث مرگ یکی از آنها شد. مقامات قضایی جمهوری اسلامی برومند نجفی را به اتهام قتل عمد محکوم به  قصاص صادر کردند.

 ما معتقدیم صرفنظر از اینکه متهمین چه جرایمی را مرتکب شده اند، نباید به اعدام محکوم شوند. ما اعدام را قتل عمد دولتی می دانیم و همگان را فرامی خوانیم که به احکام اعدام اعتراض کنند.  قتل عمد مصداق کاری است که جمهوری اسلامی انجام می دهد و تا کنون با حکم مقامات قضایی جان انسانهای زیادی را از طریق اعدام گرفته است.

ما در عین حال خواهان لغو همه قوانین مجازات ضد انسانی و قرون وسطایی اسلامی نظیر قصاص است. ما دخیل کردن خانواده مقتولین در تصمیم گیری و روند عملی دادگاه را بشدت ضد انسانی و ارتجاعی می دانیم. جمهوری اسلامی با این کار می خواهد از خانواده های مقتولین قاتل بسازد و آنها را در جنایت خود شریک کند.

ما ضمن ابراز همدردی با خانواده  "یوسف فلاحی داروندی" که در این حادثه جان خود را از دست داده است از این خانواده می خواهیم تا آنجا که به آنها مربوط می شود از گرفتن جان برومند نجفی بگذرند. با کشتن برومند نجفی فرزند شما زنده نخواهد شد بلکه انسان دیگری عامدانه به قتل خواهد رسید. واقعیت امر این است که بر خلاف ادعاهای مقامات قضایی جمهوری اسلامی قتل عمدی در کار نبوده است و بنا به گفته همکاران برومند نجفی وی حتی آزارش به مورچه ای هم نرسیده است. گفتنی است که فرزند برومند نجفی در زمان زندانی بودن او بدنیا آمده است. 

 در یک دادگاه عادلانه با موازین انسانی بطور قطع برومند نجفی می توانست سرنوشت دیگری داشته باشد و در یک سیستم قضایی انسانی و بدون اعدام اعضای خانواده یوسف فلاحی داروندی بعنوان شاکیان این پرونده می توانستند شکایت خود را دنبال کنند و به نتایج رضایت بخشی هم برسند.

فلسفه سیستم قضایی جمهوری اسلامی که بر اساس شریعت اسلام بنا شده است انتقامجویی و سراپا جنایتکارانه است. این دستگاهی ست که برای حفظ حاکمیت مشتی مفتخور و بقای دین و اسلام شکنجه می کند، زندانیان را در زندان به قتل می رساند و احکام اعدام صادر می کند تا جامعه را مرعوب کند و مردم را ساکت نگه دارد. مخالفت با اعدام یعنی مخالفت با کل این دستگاه سرکوب و جنایت دولتی. ما همه شما را به مبارزه برای ممنوعیت مجازات اعدام و لغو فوری همه احکام اعدام فرا می خوانیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...