۱۴۰۰ آذر ۶, شنبه

دستگیری بیش از ۱۲۰ نفر از تظاهرکنندگان اصفهان

 

سازمان حقوق بشر ایران، طی اطلاعیه‌ای خبر از دستگیری ۱۲۰ نفر از تظاهرکنندگان اصفهان را داد. دستگیرشدگان روز جمعه ۵ آذر۱۴۰۰، پس از دستگیری به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده‌اند. در میان دستگیرشدگان روز جمعه، سه تن با آمبولانس به بخش بهداری و سردخانه زندان منتقل شدند. احتمال می‌رود که این سه نفر کشته شده باشند.

سازمان حقوق بشر ایران در مورد بازداشتی‌های روز جمعه ۵ آذر به میزان خشونت بکار رفته علیه مردم اشاره کرد. در اعلامیه سازمان حقوق بشر گفته شده افراد بازداشتی از زنان و جوانان می‌باشند. جوانانی که زیر ۱۸ سال تا ۳۰ سال سن دارند.

برخوردهای شدیدی با تظاهرکنندگان اصفهان صورت گرفته است

سازمان حقوق بشر ایران با تکیه بر اطلاعات دریافتی از منابع مطلع می‌گوید: «برخوردهای شدیدی با بازداشت‌شدگان صورت گرفته است. منابع مطلع گفته‌اند که دو پیرمرد را در میان بازداشت‌شدگان دیده‌اند که صورت‌هایشان خونین بوده است. نیروهای امنیتی سرکوبگر هر چند ساعت یک‌بار، بازداشت‌شدگان جدید را با خودروی ون به بازداشتگاه منتقل می‌کردند. نفرات بازداشتی بلافاصله به زندان دستگرد اصفهان منتقل می‌شدند.

منابع مطلع از داخل زندان دستگرد اطلاع دادند که دو پیرمرد حدود ۶۵ ساله بین دستگیرشدگان بودند. این دو نفر را اشتباهی به سالن ۲ زندان دستگرد منتقل کرده بودند که  چون حالشان خیلی بد بود آنها را از بند خارج کردند.

تـظاهرکنندگان اصـفهان در زندان کهریزک اصفهان

زندان دستگرد در جنوب شهر اصفهان واقع شده که به کهریزک اصفهان شهرت دارد. زیرا برخورد با زندانیان بشدت غیر انسانی و خارج از نرم‌های حفاظت از زندانیان می‌باشد. در اعتراضات آبان‌ماه سال ۹۸ نیز بازداشت‌شدگان را به این زندان منتقل کردند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...