۱۴۰۰ خرداد ۹, یکشنبه

اهدای ۳۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به هند در شرایط کمبود دستگاه اکسیژن در بیمارستانها


 اکنون تقریبا همه شهرهای کشور با کمبود دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌ها روبرو هستند. در این شرایط آستان قدس رضوی وابسته به بیت خامنه‌ای، ۳۰۰ دستگاه اکسیژن ساز، به بیمارستان‌های هند اهدا کرد.

به تازگی منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین و علی‌اکبر کرمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، از کمبود شدید کپسول اکسیژن خبر داده‌اند. آنها به ناکارآمد بودن دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستان‌ها در شرایطی که صدها بیمار مبتلا بستری هستند اشاره می‌کنند.

علاوه بر این رسانه‌ها درباره کمبود شدید دستگاه اکسیژن ساز در شهرهای مرزی خبر می‌دهند. یک فعال اجتماعی در بانه نوشته است: «وضعیت شهرستان بانه متاسفانه از قرمز نیز گذشته است. بیماران حاد کرونایی در شرایط سختی بسر می‌برند. ماسک اکسیژن برای این بیماران وجود ندارد. در بیمارستان‌ها، تعداد کمی دستگاه اکسیژن در بخش بیماران کرونایی وجود دارد. تعدادی از فوتی‌های کرونا بدلیل کمبود دستگاه اکسیژن است.»

هم اکنون مهمترین نیاز بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها دستگاه‌های اکسیژن ساز است. مشکل کمبود این دستگاه جدی است، بخصوص که آمار بیماران کرونایی رو به افزایش است.

 مشکل کمبود دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی بستری هستند یک معضل بزرگ ایجاد کرده است. همین مساله شرایط نفس کشیدن بیماران را دچار مشکل کرده است.

قاسم نوده‌فراهانی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی، می‌گوید: «میزان تولید داخلی کپسول اکسیژن بسیار کم است. این میزان نیاز کشور را تامین نمی‌کند و ما با کمبود شدید دستگاه‌های اکسیژن ساز مواجه هستیم.»

بیمارستان‌های دولتی در شهرهایی همچون تهران، این روزها بیشتر از قبل با بیماران کرونایی درگیر هستند. بهمین دلیل این روزها مشکل کمبود اکسیژن را بیش از پیش تجربه می‌کنند.

عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، اکسیژن را از درمان‌های اصلی کرونا می‌داند. وی می‌گوید: «این روزها مردم درگیر این بیماری هستند. عده زیادی از کارکنان دانشگاه و بیمارستان به این بیماری مبتلا و جان خود را از دست داده‌اند. حل مشکل کمبود اکسیژن می‌تواند تاثیر بسزایی در نجات جان بیماران داشته باشد.»

وی ادامه می‌دهد: «در شرایط حساسی قرار داریم و در مرز باریکی حرکت می‌کنیم. این که نیرو کم است و نیاز کشور به اکسیژن بطور ناگهانی افزایش یافته خود مساله‌ای است. باید این موضوع را به گونه‌ای مدیریت کنیم که بتوانیم جان انسانی را نجات دهیم.»

اکنون بیمارستان‌های ایران با کمبود شدید دستگاه اکسیژن ساز مواجه هستند. آمار جان‌باختگان کرونا نیز از نظر آماری بیشتر از هندوستان است. در این شرایط آستان قدس رضوی ۳۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به هند اهدا می‌کند.

این محموله شامگاه جمعه با یک پرواز شرکت هواپیمایی ماهان، وارد فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی در دهلی نو پایتخت هند شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...