۱۴۰۰ فروردین ۳, سه‌شنبه

اخراج ۱۲ کارگر حق طلب پتروشیمی پارس گلایکول عسلویه

 

اخراج ۱۲ کارگر حق طلب پتروشیمی پارس گلایکول عسلویه از کار، در حالی است که آنها تنها به عدم دریافت حق قانونی خود معترض بودند.

به دنبال اعتراض ۱۲ کارگر حق‌طلب پتروشیمی پارس گلایکول عسلویه نسبت به سطح پایین حقوق و شرایط کار، یکشنبه اول فروردین ماه ۱۴۰۰، این کارگران اخراج شدند.

روز چهارشنبه ۶ اسفند ماه ۹۹، کارگران پتروشیمی پارس گلایکول واقع در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در اعتراض به سطح نازل حقوق، شرایط کاری و وعده‌های توخالی دست از کار کشیدند و در محل کارشان دست به تجمع اعتراضی زدند.



بنا به گزارش منابع کارگری از منطقه پتروشیمی پارس عسلویه، در پی این اعتراض، روز یکشنبه یکم فروردین ماه، مدیران پارس گلایکول از تمدید قرارداد ۱۲ نفر از کارگران معترض امتناع کرده و از آنان خواسته‌اند تا تعیین‌تکلیف در محل کار حضور پیدا نکنند.

در تجمع اعتراضی روز چهارشنبه ۶ اسفند ماه ۹۹، یکی از کارگران اعتصابی گفته بود: «علت اصلی اعتصاب  کارگران این پالایشگاه، شیفت‌بندی اخیر شرکت در شرایط کرونایی به شکل یک روز در میان (یک روز کار و یک روز استراحت) یا روز کار دائم بدون مرخصی بوده است.»

وی در ادامه افزود: «در کنار این موضوع، عدم تحقق وعده افزایش حقوق است که متاسفانه پس از گذشت مدت‌ها از این قول و قرارها محقق نشده و مشکلات متعددی را برای ما به وجود آورده است.»

حالا، در اولین روز سال نو، این هم عیدی کارگران زحمت‌کش پتروشیمی پارس گلایکول عسلویه از طرف مدیرانی است که حتی صدای اعتراض کارگران را نیز برنمی‌تابند.

این در حالی است که کارگران تنها حق قانونی خود را طلب کرده و نسبت به آن معترض بوده‌اند، اما پاسخ خود را با اخراج و بیکاری دریافت کردند.

گرچه سال ۹۹ یکی از بدترین سال‌ها برای کارگران محرومی بود که جدای از موضوع کرونا، ماه‌ها بدون حقوق ماندند و حتی بسیاری در شب عید نیز نتوانستند به حقوق خود دست پیدا کنند، اما با این نمونه می‌توان سال جدید را بخوبی پیش‌بینی کرد.

بیکاری روزافزون و نبود شغل برای کارگران و بخصوص جوانان، نیروی کار ارزان را برای مدیران و کارفرمایان فراهم کرده است و بهترین بهانه را به دست آنها داده تا هر صدای اعتراضی را خفه کرده، کارگران را اخراج و نیروهای جدید جایگزین نمایند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...