۱۳۹۸ آبان ۱۷, جمعه

نامه سرگشاده سهیل عربی, زندانی سیاسی در حمایت از آرش صادقی



روز گذشته, در پی تداوم محرومیت “آرش صادقی” زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی شهر کرج, که سال گذشته به دلیل ابتلا به بیماری سرطان استخوان از نوع “کندرو سارکوما” و عمل جراحی بر روی بازوی راست این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ جهت خارج کردن تومور سرطانی و انتقال بدون تکمیل دوره نقاهت به زندان و عدم پیگیری مسئولان زندان رجائی شهر کرج در تکمیل دوره درمان و خامت حال این زندانی سیاسی سهیل عربی, زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۸ سالن ۸ زندان اوین در نامه ای سرگشاده ضمن اعلام حمایت از آرش صادقی اعلام اعتصاب غذا کرده است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, روز پنجشنبه ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۸, سهیل عربی, زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۸ سالن ۸ زندان اوین در نامه ای سرگشاده ضمن اعلام حمایت از آرش صادقی, زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی شهر کرج که در پی ابتلا به بیماری سرطان از نوع “کندرو سارکوما” و انجام عمل جراحی در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ و انتقال بدون تکمیل دوره درمان به زندان رجائی شهر و در پی آن عفونت محل جراحی و تورم شدید که منجر به بی حسی دست راست وی شده است سهیل عربی در حمایت از آرش صادقی اعلام اعتصاب غذا کرده است. 

متن نامه سرگشاده سهیل عربی, زندانی سیاسی جهت انتشار در اختیار حقوق بشر در ایران قرار گرفته که در ادامه می آید؛ 
نخواب وقتی که هم بغضت به زنجیره 
به نام وجدان که تنها بخشنده و مهربان حقیقی است
درود بر مردم آن سوی دیوارها
صدای من سهیل عربی را از درون زندان اوین، می شنوید. این یک درخواست است از جانب کسی که شش سال از بهترین روزهای جوانی اش را به جرم آزادی، عدالت و برابری خواهی در زندانهای این حکومت سپری کرده است. من به جرم بیان جمله هایی که شاید حرف دل بسیاری از شما باشد حبس را تحمل کرده ام و اکنون فقط از شما می خواهم صدای آرش صادقی و سایر زندانیان آزادی خواه محبوس در زندانها باشید که محروم از درمان هستند. آرش صادقی ها دیگر تکرار نخواهند شد. آرش که به دلیل دفاع از حقوق ستمدیدگان نزدیک به یک دهه از زندگی خود را پشت دیوارهای زندان محبوس بوده است، امروز نیاز مبرم به درمان دارد. باید به بیمارستان اعزام شود،اما مسئولین حتی از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می کنند. این در حالی است که اندک جنایت کاران و غارتگران که به جرم اختلاس از بین ده ها اختلاس گر که از کشور فرار کرده اند یا هرگز مورد مجازات قرار نگرفته اند و امروز در زندان هستند، برای حتی یک سرما خوردگی به مرخصی های درمانی بلند مدت می روند، با لباس شخصی و بدون دستبند و پابند به بیمارستان و مراجع قضایی اعزام می شوند اما نویسنده، فلسفه دان، روزنامه نگار یا کارگری که فقط به دلیل انتقاد یا اعتراض در زندان محبوس شده و همه فعالین سیاسی و مدنی را با لباس زندان، دستبند و پابند اعزام می کنند و در بیمارستان با غل و زنجیر به تخت می بندند، هرکه از آزادی و عدالت سخن بگوید از دید مسئولین و ماموران مجرم امنیتی شناخته می شود و بدترین رفتارها و شکنجه ها را تحمل می کند. این در حالی است که اختلاس گران، غارتگران و مردم آزارها هرگز چنین مجازاتی را تحمل نکرده اند. آرش صادقی نه تنها مجرم نیست بلکه قهرمان یک ملت است و علاوه بر او ده ها نخبه و تحصیل کرده دیگر، مثل علیرضا گلیپور، مهدی ساجدی فر، منوچهر محمد علی در این زندانها محبوس و محروم از حقوق بدیهی خود حتی اعزام به بیمارستان هستند. شما که صدای مرا می شنوید آرش و آرش ها را از بند و زندان ها آزاد کنید. یک انسان در بهترین حالت فقط پنج روز بی آب و خوراک زنده می ماند و من تا روزی که از اعزام آرش و مورد درمان قرار گرفتن او مطمئن نشوم آب و خوراک نخواهم خورد. به لحظه لحظه دلتنگی ام برای روژان قسم، که تحت هیچ شرایطی به هیچ درخواستی مبنی بر شکستن اعتصاب غذایم، پایان نخواهم داد.
سهیل عربی/ ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۸/ زندان اوین

پیرامون وضعیت آرش صادقی, زندانی سیاسی محروم از حق درمان لازم به ذکر است با توجه به اعلام “گلرخ ابراهیمی ایرائی”, همسر آرش صادقی؛ سه تا اعزام “آرش صادقی” به بیمارستان که در ماههای خرداد, تیر و شهریور ماه سال جاری بود بدون هیچگونه توضیحی توسط مسئولان زندان لغو شد. دفعه چهارم که در هفته اول مهرماه امسال بود به آرش صادقی جهت اعزام به بیمارستان توسط مسئولان زندان رجائی شهر اعلام آمادگی شد و به این زندانی سیاسی گفته شد که باید پابند, دستبند و لباس زندان را بپوشد که در توضیح این قسمت گلرخ ابراهیمی ایرائی اعلام کرد با ۱ دستبند ۲ دست زندانی را به یکدیگر می بندند و با دستبندی دیگر زندانی را به سرباز همراه وی متصل می کنند و با داشتن پابند و لباس زندان با ترکیبی بسیار توهین آمیز زندانی سیاسی را به مرکز درمانی منتقل می کنند و باز هم مشخص نیست که آیا درمان قطعی برای زندانی صورت خواهد گرفت یا نه چرا که اسفند ماه سال ۱۳۹۷ که آرش صادقی را به بیمارستان اعزام کرده بودند فقط ویزیت ساده شد و سریعا به زندان بازگردانده شد. 

“ابراهیمی ایرائی” در ادامه همچنین اعلام کرد؛ نوع برخورد مسئولان زندان رجائی شهر با زندانیان سیاسی بسیار توهین آمیز است و در واقع طوری با یک زندانی سیاسی برخورد می کنند که فرد را وادار به انصراف از اعزام به بیمارستان کنند و بعد مدعی این بشوند که انصراف از سوی زندانی صورت گرفته است. 

همسر “آرش صادقی” در ادامه گفت؛ با مراجعه به دادستانی و یا در خواست ملاقاتی که با دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی ” امین وزیری” داشتم هیچگاه بنده را در داخل اتاق خود پذیرش نکرده است و زمانی که من دادسرای امنیت تهران مراجعه می کنم فقط با منشی دادیار ناظر بر زندان مواجه می شوم و منشی وی هم فقط در حد چند کلان جوابگو هست و می گوید اعزام آرش صادقی به بیمارستان به زندان رجائی شهر ارسال شده و ما باید از زندان پیگیر این موضوع باشیم و هیچگونه پاسخ دیگری به افراد نمی دهند. طی هفته گذشته و با توجه به ملاقاتی که با آرش صادقی داشتم به لحاظ جسمانی بسیار ضعیف شده و با توجه استفاده مداوم از آنتی بیوتیک عوارض این دارو در معده و بدن وی نمایان شده است و به طور صد در صد دست راست آرش بدن حرکت شده و این نگرانی که احتمال قطع عضو و یا انتقال این عفونت به قسمتهای دیگر بدن این زندانی سیاسی دور از ذهن نیست که در صورت چنین اتفاقی واقعا چه جوابی خواهند داشت. 

روز سه شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۸, یازده تن از زندانیان سیاسی محبوس در اندرزگاه ۸ سالن ۸ زندان اوین در پی تداوم محرومیت “آرش صادقی” زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی شهر از حق درمان در پی اعمال نفوذ و ممانعت مسئولان قضائی و امنیتی برای اعزام وی به مرکز درمانی تخصصی خارج از زندان ضمن اعلام هشدار نسبت به وضعیت وخیم جسمی این زندانی سیاسی از این نوع رفتار مسئولان قضائی و امنیتی حکومت جمهوری اسلامی با عنوان شکنجه یاد کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...