۱۳۹۸ آبان ۱۷, جمعه

روسیه: گام چهارم اتمی ایران تهدیدی برای پیمان منع گسترش سلاح اتمی نیست


🔹وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران در چارچوب برجام، تهدیدی برای پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی به شمار نمی‌رود.

🔹این موضع‌گیری روسیه در حالی است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه گفته بود توسعه فعالیت‌های حساس مرتبط با گسترش سلاح‌های اتمی از سوی ایران، این نگرانی را به وجود می‌آورد که این کشور در راه قرار دادن خود در مسیر دستیابی سریع به سلاح اتمی است.

🔹عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران که روز جمعه ۱۷ آبان، برای شرکت در کنفرانس بین‎المللی منع گسترش تسلیحات هسته‌ای به مسکو رفت، در این باره گفت: «حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران مهمتر از حفظ یک توافق است.»

🔹او ادامه داد: « هیچ کشوری در حسن نیت ایران در حفظ برجام تردید ندارد. در عین حال هیچ کشوری تردید ندارد که اگر ایران از منافع برجام بهره‌مند نشود، به کاهش تعهدات برجامی ادامه خواهد داد.»

🔹پیشتر در واکنش به گام چهارم ایران، امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، آن را «خطرناک» خواند و گفت که ایران «برای اولین بار به شکلی آشکار و بدون محدودیت، تصمیم گرفته از برجام خارج شود».

🔺گروه ققنوس :

⭕️ https://t.me/joinchat/BlFEfheD-TTL5RGT8r2kJg


🔺وبلاگ ققنوس :


⭕️ https://ghoughnoos.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...