۱۳۹۸ مهر ۳, چهارشنبه

سخنرانی حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد



حسن روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان_ملل: صبر ایران هم حدی دارد. وقتی آمریکا قطعنامه سازمان ملل متحد را حرمت نمی‌گذارد و اروپا ناتوانی خود را به نمایش می‌گذارد. تنها راه تکیه بر عزت، غرور و اقتدار ملی خودمان است

رشد تولید ملی بدون نفت مثبت شده و طراز تجاری کشور همچنان مثبت است.

🔹امنیت و صلح در خلیج فارس و دریای عمان با مشارکت کشورهای این منطقه می توان تامین کرد و جریان آزاد انرژی را تضمین نمود به شرط آنکه امنیت را چتری فراگیر در همه حوزه ها برای  همه کشورها بدانیم.

🔹انتقال آزادانه نفت نسبت به کشورهای تنگه هرمز و فراتر از آن را در بر می گیرد.

🔹همه کشورهایی که در تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متاثر می‌شوند به ابتکار صلح هرمز دعوت می کنم. هدف آن ارتقا صلح و پیشرفت روابط صلح آمیز میان آنان است.

🔹حضور سازمان ملل متحد برای ایجاد یک چتر ایجاد بین المللی برای حمایت از این ائتلاف امری ضروری است و وزیر امور خارجه جزییات بیشتری در این باره ارایه خواهد کرد.

🔹امنیت منطقه ما با خروج نظامی های آمریکا تامین می شود. آمریکا پس از ۱۸ سال نتوانست اقدامات تروریستی را کاهش دهد اما جمهوری اسلامی فتنه داعش را با همکاری کشورهای منطقه پایان داد. امنیت را نمی توان خرید و توسط دولت های خارجی تامین کرد.

🔹 آمریکا همسایه ما نیست، این جمهوری اسلامی ایران است که همسایه شما است. در روز واقعه ما و شما تنها می مانیم. ما با هم همسایه هستیم. آمریکا اینجا است و نه در خاورمیانه. آمریکا وکیل هیچ ملت و کفیل هیچ دولتی نیست.

🔹امنیت عربستان با پایان دادن تجاوز به یمن حاصل می شود نه با دعوت از بیگانگان. راه حل صلح باید در درون خاورمیانه جستجو شود و نه در بیرون آن. دولتی که نتوانسته مساله افغانستان و سوریه را حل کند هرگز قادر به حل معضل پیچیده تر امروز نخواهد بود.

🔹دخالت تحریک آمیز بیگانگان را تحمل نمی‌کنیم و به هر گونه تعرض پاسخ خواهیم داد. اما راه جایگزین همبستگی میان همه ملت‌های دارای منافع مشترک در خلیج فارس و منطقه هرمز است.

🔹به صلح به عدالت، به قانون و بالاخره به میز مذاکره بازگردیم.


🔺گروه ققنوس :

⭕️ https://t.me/joinchat/BlFEfheD-TTL5RGT8r2kJg


🔺وبلاگ ققنوس :

⭕️ https://ghoughnoos.blogspot.com


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...