۱۳۹۸ شهریور ۵, سه‌شنبه

‌‌محکومیت ۹ تن از فعالان مدنی در مجموع به تحمل ۵۴ سال حبس تعزیری

روز گذشته,  شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران, به ریاست “محمد مقیسه”, ۹ تن از فعالان مدنی بازداشت شده در بهمن ماه ۱۳۹۶ را از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” در مجموع به تحمل ۵۴ سال حبس تعزیری محکوم کرد. 

روز دوشنبه ۴ شهریورماه ۱۳۹۸, “داریوش آبدار« زند »”, “شیما بابائی”, “نادر افشاری”, “سعید اقبالی”, “مژگان لعلی”, “محمود معصومی”, “بهنام موسیوند”, “سعید سیفی جهان”, “شقایق محکی”, نه تن از فعالان مدنی که در فروردین ماه سالجاری از بابت اتهامات: “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با گروهگ ضد انقلاب”، “فعالیت به نفع گروه ها و سازمان های مخالف نظام” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه مورد محاکمه قرار گرفته بودند, از بابت ۲ اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” در مجموع به تحمل ۵۴ سال حبس تعزیری محکوم شدند. 

براساس این گزارش و با توجه به رای صادره توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران این فعالان مدنی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیتی ملی” با استناد به ماده ۶۱۰ از قانون مجازات اسلامی هر یک به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و همچنین از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” با استناد به ماده ۵۰۰ از قانون مجازات اسلامی به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شدند که در صورت اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری برای هر یک از این فعالان مدنی لازم به اجرا خواهد شد. 

لازم به ذکر است با توجه به رای صادره توسط دادگاه بدوی در صورت اعتراض هر یک از متهمان این پرونده به حکم مذکور پرونده آنها جهت بررسی مجدد به دادگاه تجدیدنظر ارجاع خواهد شد. 

🔺گروه ققنوس :

⭕️ https://t.me/joinchat/BlFEfheD-TTL5RGT8r2kJg


🔺وبلاگ ققنوس :


⭕️ https://ghoughnoos.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...