۱۳۹۸ تیر ۷, جمعه

سهیل عربی؛ تداوم اعتصاب غذا و محرومیت از اعزام به مرکز درمانی



سهیل عربی, وبلاگ نویس و زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ, در حالی پانزدهیمن روز از اعتصاب غذا« تحریم خرید از فروشگاه زندان تهران بزرگ و همچنین تحریم غذای زندان» را پشت سر می گذارد که با توجه به ضربه ای که پیش از این از سوی بازجوی قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران در طی بازجوئی به بیضه اش خورده بود دچار درد بسیار شدید از ناحیه بیضه و زیر شکم رنج می برد.

به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز جمعه ۷ تیر ماه ۱۳۹۸, در حالی که سهیل عربی, زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۱ سالن ۹ زندان تهران بزرگ, پانزدهمین روز از اعتصاب غذا« تحریم خرید از فروشگاه زندان تهران بزرگ و تحریم غذای زندان تهران بزرگ» را پشت سر می گذارد که به دلیل ابتلا به بیماری « تروما بلانت» که در اثر ضربه صورت گرفته از سوی بازجوی قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران صورت گرفته بود علیرغم تائید پزشکان مبنی بر نیاز به عمل جراحی بصورت اورژانسی در سایه بی توجهی مسئولان زندان تهران بزرگ مبنی بر اعزام به مرکز درمانی با درد شدید از ناحیه زیر شکم و بیضه با درد شدید مواجه شده و ادرار توام با خونریزی دارد.

بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن اعلام این خبر گفت؛ سهیل هدف خود را از این اعتصاب غذا “تحریم خرید اقلام موجود در فروشگاه زندان تهران بزرگ” و همچنین “غذای بی کیفیت زندان” عنوان کرده و در حال حاضر پانزدهمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود را به شیوه مذکور پشت سر گذاشته است.

این منبع مطلع پیرامون وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا و محروم از حق درمان گفت؛ با توجه به اعتصاب غذا و افت فشار خون سهیل طی چندین مرحله به بهداری زندان تهران بزرگ منتقل شد و ۲ مرحله هم به دلیل ضعف جسمانی ناشی از اعتصاب غذا از حال رفته است. این زندانی سیاسی همچنین به دلیل عدم اعزام به مرکز درمانی خارج از زندان جهت معاینه تحت نظر پزشک متخصص برای انجام عمل جراحی از ناحیه بیضه با درد زیر شکم توام با دفع ادرار به همراه خون و عفونت بشدت با خطر جانی مواجه شده است. 
این منبع مطلع همچنین گفت؛ سهیل عربی همچنین به دلیل ضربه هایی که طی ۳ مرحله که به ترتیب مرحله اول؛ در زندان تهران بزرگ و از سوی زندانیان جرائم غیرسیاسی, مرحله دوم؛ در بیمارستان امام خمینی تهران و پس از تجویز بستری از سوی پزشکان متخصص و ممانعت از سوی مسئولان قضائی زندان مبنی بر بستری وی به جهت درمان پس از انتقال به کیوسک انتظامی مستقر در این مرکز درمانی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت, مرحله سوم؛ انتقال به یکی از مقرهای فرماندهی قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران در افسریه تهران و بازجوئی توام با ضرب و شتم از سوی « موسی موسوی» بازجوی این ارگان امنیتی به دلیل “تدریس زبان انگلیسی” از سوی این زندانی سیاسی در زندان و همچنین “انتشار نامه در حاشیه ” باعث شکستگی بینی این زندانی سیاسی و له شدگی بیضه این زندانی سیاسی شد و در حال حاضر به دلیل انسداد راه تنفسی بینی و انحراف “تیغه ثبتیم بینی” قادر به تنفس از راه بینی نمی باشد و با تنفس از ناحیه دهان امکان بروز حمله قلبی, خرابی دندانها, این زندانی سیاسی در خطر ایست قلبی هم قرار دارد. 
 سهیل عربی از تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸, در اعتراض به “رفتارهای خشونت آمیز از سوی مسئولان زندان”, “گسترش استفاده از انواع موادمخدر دربین زندانیان”, “نامناسب بودن محل نگهداری و بند زندان”, “اعتراف گیری با شوکر و باتوم از زندانیان”, “عدم رعایت اصل تفکیک جرائم”, “عدم وجود امکانات اقامتی و بهداشتی”, “محرومیت از حق درمان” و “وجود ساس و شپش” در این زندان دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است. این اعتصاب غذا به دلیل درخواستهای مکرر این زندانی سیاسی برای مرتفع کردن نیازهایش و عدم توجه از سوی مسئولان زندان صورت گرفته. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...