۱۳۹۸ تیر ۸, شنبه

ایران در گرداب بحران‌ها؛ امام جمعه تهران در توهم «پیروزی‌های الهام‌بخش امت اسلام»!

محمدحسن ابوترابی فرد گفته «مواضع روشن، حکیمانه و قاطعانه» علی خامنه‌ای در رد پیام آمریکا توسط شینزو آبه موجب این پیروزی‌های الهام‌بخش امت اسلام شده است!

- نخست وزیر ژاپن برای گفتگو پیرامون «دولت‌های انقلابی جهان اسلام» و یا «احزاب فلسطینی» به ایران سفر نکرده بود بلکه درباره برجام و ادامه‌ی تحریم و روابط میان ایران و آمریکا با مقامات جمهوری اسلامی گفتگو کرد.

در شرایطی که این روزها مردم ایران زیر سنگین‌ترین فشارهای اقتصادی و نگرانی درباره سرنوشت کشور قرار دارند، امام جمعه تهران از «پیروزی‌های الهام‌بخش امت اسلام» سخن می‌گوید.محمد حسن ابوترابی فرد روز جمعه هفتم تیرماه ۱۳۹۸ در خطبه‌های نماز جمعه در تهران با «یاغی» خواندن دولت ایالات متحده گفته است که «در این روزها، شاهد حلقه‌های بهم پیوسته از پیروزی‌های الهام‌بخش امت اسلام هستیم.»

ابوترابی‌ فرد به سفر شینزو آبه به ایران و دیدارش با علی خامنه‌ای اشاره کرده و افزوده است که «مواضع روشن، حکیمانه و قاطعانه» علی خامنه‌ای در رد پیام آمریکا توسط شینزو آبه موجب این پیروزی‌های الهام‌بخش امت اسلام شده است!

امام جمعه موقت تهران ادامه داده که نمونه این پیروزی‌ها «وحدت و انسجام تحسین‌برانگیز تمامی گروه‌ها و احزاب فلسطینی و دولت‌های انقلابی جهان اسلام در برابر خیال‌پردازی رئیس جمهور آمریکا و توطئه محکوم به شکست نشست منامه، رهگیری و انهدام پیچیده‌ترین و رادارگریزترین پرنده جاسوسی ارتش آمریکا توسط شبکه پدافند هوایی و آتش موشک هوا فضای سبزپوشان متعهد و متخصص و شجاع» بوده است.

این در حالیست که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برای گفتگو پیرامون «دولت‌های انقلابی جهان اسلام» و یا «احزاب فلسطینی» به ایران سفر نکرده بود و مشخصاً درباره برجام و تحریم و روابط میان ایران و آمریکا با مقامات جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

این سخنان امام جمعه موقت تهران در حالی مطرح شده که جمهوری اسلامی هیچوقت مانند این روزها در گوشه‌ی رینگ گیر نیفتاده بود! از یکسو فشارهای ایالات متحده و تحریم‌های سنگین اقتصادی و عدم همراهی اروپایی‌ها با مقامات نظام و از سوی دیگر بحران‌های اقتصادی و اجتماعی در ایران و گسترش نارضایتی میان همه قشرهای مردم. در چنین شرایطی به فراموشی سپردن «کشور» و «ملت» ایران و سخن گفتن از پیروزی‌های الهام‌بخش امت اسلام نشان می‌دهد که ایدئولوژی نظام هیچگاه برای بهبود شرایط کشور و مردم به کار گرفته نشده و همه چیز بر امت و جهان اسلام تمرکز دارد.

با این همه این روزها نقطه عطف مهمی در سرنوشت نظام اسلامی به شمار می‌رود. مردم از بحران‌های اقتصادی و فشارهای اجتماعی عاصی شده‌اند و هر روز چندین تجمع و اعتراض صنفی در اعتراض به مشکلات اقتصادی در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود. بحران فقر و معیشت جامعه را آبستن دور جدیدی از اعتراضات و اعتصابات گسترده کرده است در حالی که پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی به افرادی محدود شده که به نوعی از نظام سود می‌برند و یا در بدنه اصلی حکومت هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...