۱۳۹۷ آذر ۲۷, سه‌شنبه

اعتصاب غذای یک زندانی اهل سنت در رجایی شهر

«حمزه درویش» زندانی اهل سنت، در زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زده و سلامت او با خطر جدی مواجه است.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای درویش در گفتگو با صدای آمریکا عنوان کرد که این زندانی از سوم مهر ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد و خواستار اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور است.

به گفته این منبع مطلع، حمزه درویش در تمام مراحل بازداشت تا صدور حکم٬ حق انتخاب وکیل را نداشته، اما شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب او را به تحمل ۱۵ سال زندان محکوم کرده است. پس از آن نیز وزارت اطلاعات از اعاده دادرسی او جلوگیری کرده است.

حمزه درویش٬ جوان ۲۴ ساله اهل تالش در استان گیلان، پیش از این در نامه‌ای شرح داده بود که یکی از دوستانش با فریب٬ او را به ترکیه و سپس سوریه کشانده تا عضو نیروهای داعش شود، اما چون از پیوستن به آنها امتناع کرده٬ توسط نیروهای داعش زندانی و شکنجه شده است.

بنا بر نامه منتشر شده٬ این زندانی اهل سنت سپس موفق به فرار از سوریه شده و در ترکیه خود را تسلیم سفارت ایران کرده و با شرح اتفاقی که برایش افتاده، خواستار بازگشت به ایران می‌شود.

خانواده این زندانی هرگونه ارتباط او با داعش را رد می کنند.

حمزه درویش اکنون بیش از دو سال است که در زندان است و در ۲۷ آبان‌ امسال نیز جمعی از زندانیان اهل سنت زندان رجایی شهر، با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به عدم رسیدگی به وضعیت او اعتراض کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...