۱۳۹۹ اسفند ۲۷, چهارشنبه

تبعید آتنا دائمی با پابند و دستبند از زندان اوین به زندان لاکان رشت

 

آتنا دائمی زندانی سیاسی و فعال حقوق کودکان، سه‌شنبه شب ۲۶ اسفند ماه ۹۹، در آستانه سال نو بطور ناگهانی از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شد.انسیه دائمی خواهر زندانی سیاسی آتنا دائمی روز چهارشنبه ۲۷ اسفند ماه ۹۹، طی توئیتی از تبعید خواهرش آتنا دائمی به زندان لاکان رشت خبر داد.

وی در توئیتش نوشت: «اقتدارى ديگر از سربازان حكومت جمهورى اسلامى ايران، آتنا دائمی شب گذشته با پابند و دستبند در زندان اوين جمهورى اسلامى بازداشت شد و به زندان لاكان رشت تبعيد شد؛ براى نشان دادن اقتدار بيشتر تماس تلفنى او را نيز قطع كرده‌اند و وسايل شخصيش را هم تحويل نگرفتن.»



این اقدام در واپسین روزهای سال به منظور فشار به زندانی سیاسی آتنا دائمی و خانواده او می‌باشد که وی را با پابند و دستبند به زندان لاکان رشت تبعید کرده‌اند.

آتنا دائمی از اردیبهشت سال ۹۴ در دادگاه انقلاب شعبه ۲۸ به ریاست قاضی جنایتکار مقیسه به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام و خامنه‌ای به ۱۴ سال حبس محکوم شد. وی از آذر ماه سال ۹۵ تاکنون دوران محکومیتش را در بند زنان زندان اوین می‌گذراند.

آتنا دائمی در این مدت، حتی یک روز مرخصی نداشته است؛ وی در تیر ماه سال ۹۸ طی پرونده‌ای دیگر به دو سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. دادگاه یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق را برای وی قابل اجرا دانسته است. اتهام وی در این پرونده که شاکی آن وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه است تبلیغ علیه نظم و اخلال در نظم زندان بود.



تبعید زندانیان به منظور اعمال فشار بر زندانیان و خانواده‌های آنها

انتقال و تبعید ناگهانی زندانیان برخلاف ماده ۵۱۳ قانون آیین دادرسی کیفری نظام است. اما این اقدام به روندی برای اعمال فشار به زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها تبدیل شده است.

پیش از این در تاریخ ۱۹ اسفند ماه ۹۹ زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد که بیش از ۱۲ سال است بدون مرخصی در زندان بسر می‌برد، از زندان اوین به زندان سمنان تبعید شد.

لازم به یادآوری است که در تاریخ ۱۲ تیر ماه ۹۹، عفو بین‌الملل یک بیانیه اقدام فوری برای آزادی آتـنا دائـمی، فعال مخالف مجازات اعدام منتشر کرد و ضمن آن اعلام کرد: «آتـنا دائـمی نمونه‌ای تلخ از سرکوب است و باید آزاد شود.»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...