۱۳۹۸ مهر ۴, پنجشنبه

عفو بین‌الملل بازداشت برادر مسیح علینژاد را محکوم کرد


🔹سازمان عفو بین الملل، بازداشت برادر و دو عضو خانواده همسر سابق مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار و کنشگر حقوق زنان را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری آن‌ها شد.

🔹فیلیپ لوتر، مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی این سازمان، روز چهارشنبه سوم مهر، با انتشار بیانیه‌ای، بازداشت‌ این افراد را «تلاش آشکار مقام‌های ایران برای مجازات مسیح علینژاد به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز او در دفاع از حقوق زنان» توصیف کرد.

🔹این مقام عفو بین‌الملل تاکید کرد که بازداشت بستگان یک کنشگر و تلاش برای مرعوب و ساکت کردن او اقدامی «حقیر و بزدلانه» است.

او اضافه کرد که بازداشت شبانه این افراد بار دیگر نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در سرکوب فعالان مدافع حقوق زنان مصمم است.

🔹نیروهای اطلاعاتی روز سه‌شنبه دوم مهر، علاوه بر زدن دستبند و چشم‌بند به علیرضا علینژاد کامپیوتر و تلفن همراه او را نیز ضبط کردند.

🔹همزمان چندین مامور وزارت اطلاعات به خانه همسر سابق علینژاد رفته و لیلا و هادی لطفی، برادر و خواهر همسر سابق او را  بازداشت کرده‌اند. هادی لطفی پس از یک شب بازجویی، آزاد شده و به او گفته که هرگونه ارتباط با مسیح علینژاد جرم تلقی می‌شود.

🔹مسیح علینژاد در این رابطه در اینستاگرامش نوشت: «‌جمهوری اسلامی کارش ترور و ایجاد وحشت است و با گروگان گرفتن خانواده‌ام می‌خواهد مرا ساکت کند.»

🔹او همچنین افزود: «حسن روحانی و جواد ظریف پیام صلح از طرف جمهوری اسلامی به سازمان ملل آورده‌اند در حالی که جمهوری اسلامی با مادر هفتاد ساله من، با برادرم، با میلیون‌ها ایرانی در جنگ است.»


🔺گروه ققنوس :

⭕️ https://t.me/joinchat/BlFEfheD-TTL5RGT8r2kJg


🔺وبلاگ ققنوس :


⭕️ https://ghoughnoos.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...