۱۳۹۸ شهریور ۳, یکشنبه

اعتراف اجبارى از نوشين جعفرى

شیوا نظرآهاری، روزنامه‌نگار و فعال مدنی با انتشار پیام‌های صوتی ارسال شده از اکانت نوشین جعفری، از تحت فشار بودن او جهت اعتراف اجباری به اتهامی کذب خبر داد.

او در یک رشته توئیت چنین نوشت:

صبح چهارشنبه گذشته از اکانت خصوصی نوشین جعفری در اینستاگرام،این پیام صوتی برای من فرستاده شد.نوشین گریه می‌کند.او را مجبور کرده‌اند تا از من پسورد و ایمیل اکانت مجعول یار دبستانی را بپرسد. اکانتی که تا همین دو هفته پیش از وجود آن بی‌خبر بودم.

‏چون من در حال حاضر ایران نیستم، در همین پیام صوتی گفته‌اند که خانواده‌ام تحت فشار قرار خواهند گرفت.ده‌دقیقه بعد پیغام دیگری گذاشتند که«چی شد؟»و بعد پیغام اول را پاک کرده‌اند. من هم در پیام صوتی جواب داده‌ام که این اتهام کذب است و این اکانت هیچ ارتباطی به من ندارد.
.
‏چیزی که باید فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و موازی‌کاری‌های امنیتی، دیده شود این است که؛ نوشین در شرایط بسیار سختی قرار دارد و برای اعتراف تحت فشار است. علی‌رغم اینهمه هیاهو، مدرکی علیه او پیدا نکرده‌اند و حالا می‌خواهند با انتساب آن به دیگری که اتفاقا چندماهی است در ایران نیست جریانی را که راه انداخته‌اند، جمع کنند. فایل اول، صداى او و فایل دوم جواب من است. دلیل تأخیر در انتشار فایل‌ها، نظرات گوناگون و مخالفت‌هایی بود که بر سر انتشار آن وجود داشت.
.
اجبار زندانیان به اعترافات ساختگی از شیوه‌های دستگاه‌های امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

اخیرا مشخص شد تمام اعترافات پخش شده در مورد عوامل به قتل رساندن دانشمندان هسته‌ای ایران، تحت شکنجه اخذ شده و هبچ‌کدام از آن افراد نقشی در آن ماجرا نداشته‌اند!

🔺گروه ققنوس :

⭕️ https://t.me/joinchat/BlFEfheD-TTL5RGT8r2kJg


🔺وبلاگ ققنوس :


⭕️ https://ghoughnoos.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...