۱۳۹۸ شهریور ۴, دوشنبه

ترامپ در كنفرانس مشترك با مكرون خبر از ديدار با روحانى دادند


🔹مکرون: با ترامپ به توافق رسیدیم که ایران باید به تعهدات هسته‌ای پایبند باشد. ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و نباید ثبات منطقه را تهدید کند.

🔹مکرون: از ظریف خواستم به فرانسه بیاید تا به طرح نقشه کاری برای پیشرفت در پرونده ایران برسیم.

🔹مکرون: امروز در تماس تلفنی از رییس‌جمهوری ایران خواستم با دونالد ترامپ دیدار کند.

🔹مکرون: فکر می‌کنم گفت‌وگوهای ما برای اطمینان از دست 
پیدا نکردن ایران به سلاح اتمی‌ موثر بوده است.

🔹مکرون: ما امیدواریم قوانین حکم‌فرما بر تجارت جهانی تغییر کند تا به هیچ‌ طرفی ظلم نشود. البته همه ما در این نشست به دلیل معضلات عمده در زمینه تجاری کمی عصبی بودیم.
🔹ترامپ: ایران مثل دو سال و نیم پیش نیست. ایران قبلا در ۱۸ نقطه مختلف ایجاد بی‌ثباتی می‌کرد. ایران ظرفیت بالقوه عالی دارد. ما خواهان تغییر ساختار رهبری این کشور نیستیم. ایران از آن دوره گذشته است. ما می‌خواهیم ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد.

🔹ترامپ: اگر شرایط مناسب باشد من موافقم که با رییس‌جمهوری ایران دیدار کنم.

🔹ترامپ: مکرون به من گفته بود که چه کسی (ظریف) قرار 
است به اینجا ( نشست سران گروه هفت) بیاید.

🔹ترامپ: ایرانی‌ها انسان‌های فوق‌العاده‌ای هستند. آخرین چیزی که می‌خواهم ببینیم این است که مشکلی با ایران وجود داشته باشد.

ترامپ: من روحانی را از نزدیک نمی‌شناسم. ایرانی‌ها می‌خواهند وضعیت فعلی را درست کنند. وضع اقتصادی‌شان بد و تورم افسار گسیخته است. من نمی‌خواهم چنین وضعی باشد. آن‌ها مردمی عالی هستند. بنابراین امیدوارم شانس زیادی برای توافق داشته باشیم.

🔹ترامپ: ما حاضر به پرداخت غرامت به ایران نیستم. ما چنین پولی پرداخت نخواهیم کرد. با این حال تعداد قابل‌توجهی از کشورها آماده ایجاد یک خط اعتباری برای ایران هستند.

🔺گروه ققنوس :

⭕️ https://t.me/joinchat/BlFEfheD-TTL5RGT8r2kJg


🔺وبلاگ ققنوس :


⭕️ https://ghoughnoos.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...