۱۳۹۸ مرداد ۹, چهارشنبه


🔻مصطفی ترک‌همدانی، وکیل دادگستری:‌ حکم ۳۰ سال حبس برای امیرسالار داودی قطعی شد

🔹یک وکیل دادگستری از «قطعی شدن حکم ۳۰ سال حبس» برای امیرسالار داودی، وکیل و فعال حقوق‌بشر زندانی در بازداشتگاه اوین، خبر داد.

🔹مصطفی ترک‌همدانی، روز سه‌شنبه ۹ مردادماه، در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که روز گذشته از قطعی شدن حکم حبس داودی مطلع شده است و نیمی از این حکم، برابر ۱۵ سال، قابل اجرا خواهد بود.

🔹پیشتر، سازمان عفو بین‌الملل با نوشتن نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رییس قوه‌ قضاییه، به زندانی شدن و محکومیت داودی اعتراض کرده بود.

🔹در این نامه اشاره شده بود که او بدون داشتن حق دسترسی به وکیل و به دلیل فعالیت‌های حقوق‌بشری و مصاحبه‌های خود تحت بازجویی قرار گرفته و به ۳۰ سال حبس و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم شده است.

🔹ترک‌همدانی در بخش دیگری از متن خود در توئیتر نوشته است:‌ «تمام تلاش حقوقی و قانونی را بکار خواهیم بست تا با استفاده ازاختیارات رییس محترم قوه قضاییه و دادستان محترم تهران این حکم نقض شود.»

🔹داودی که در سال‌های اخیر وکالت تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی را بر عهده داشته از آذرماه سال گذشته با مراجعه ضابطان دادگستری به دفتر او بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

🔹او در زمستان سال گذشته از اتهام‌های خود مطلع و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به صورت غیابی با شش عنوان اتهامی محاکمه شد.

🔹بعضی از عناوین اتهامی او «توهین به رهبر جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام»،‌ «اجماع علیه نظام» و «تشکیل گروه با هدف اقدام علیه امنیت ملی» است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...