۱۳۹۸ مرداد ۸, سه‌شنبه

حکم ۱۰۰ ضربه شلاق خواننده کرد اهل ارومیه اجرا شد؛ پیمان میرزا زاده در اعتراض اعتصاب غذا کرد

پیمان میرزا زاده، خواننده کرد اهل ارومیه که برای دو سال زندان در ارومیه زندانی است، این هفته برای اجرای حکم ۱۰۰ ضربه شلاق به دادگاه منتقل شد و بعد از اجرای این حکم به زندان بازگردانده شد.
این جوان خواننده پیشتر از سوی شعبه ۱۱۰ دادگاه عمومی ارومیه به اتهام شرب خرم و اجرای آهنگ‌های حماسی با لباس کردی در یک جشن ازدواج در کردستان ترکیه به دو سال زندان و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.
یک منبع مطلع به صدای آمریکا گفت او در حالیکه در زندان ارومیه نگهداری می‌شود روز یکشنبه برای اجرای حکم ۱۰۰ ضربه شلاق به شعبه چهارم اجرای احکام دادگاه عمومی ارومیه منتقل شد.
به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، پشت پیمان میرزا زاده بعد از اجرای حکم شلاق به شدت خونین و کبود شده و آثار آن کاملا مشخص است. این خواننده کرد زندان پس از اجرای این حکم با نوشتن نامه‌ای در اعتراض به اجرای حکم شلاق و حکم دو سال زندان که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام برای او صادر شده، دست به اعتصاب زده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...