۱۳۹۷ آذر ۲۹, پنجشنبه

محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران در زندان

فرزند «محمود بهشتی لنگرودی» می‌گوید با وجود سپری شدن یک سوم از حکم پدرش، هنوز مقامات با درخواست آزادی مشروط او موافقت نکردند.

محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان در پاییز ۱۳۹۶ برای چندمین‌ بار بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

فرزند او به بخش فارسی صدای آمریکا گفت محمود بهشتی لنگرودی اولین بار سال ۸۳ با گسترده شدن جنبش معلمان بازداشت و مدت ۳۱ روز را در بازداشت سپری کرد. او مجدد ۲۳ اسفند ۸۵ در جریان تجمع معلمان در مقابل مجلس بازداشت و در دادگاهی به قضاوت قاضی صلواتی به ۴ سال زندان تعلیقی محکوم شد.

ابوذر بهشتی لنگرودی در این گفت‌وگو که روز سه‌شنبه ۲۷ آذر ماه انجام شد گفت، آقای بهشتی لنگرودی بهار ۱۳۸۹ در پی اعتصاب غذا در اعتراض به وضعیت برخورد با فعالان صنفی زندانی، مجدداً بازداشت و به ۵ سال زندان محکوم شد.


آقای بهشتی لنگرودی تابستان۱۳۹۴ نیز پس از اعتراض گسترده معلمان بازداشت و در دادگاهی به قضاوت قاضی مقیسه به ۵ سال زندان محکوم شد.

وی در حال حاضر مجموعا به ۱۴ سال زندان محکوم شده است، که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجموع احکام قابل اجرای او ۵ سال است.

بر اساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی، رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی باید در دادگاهی علنی و با حضور هیأت منصفه در محاکم دادگستری صورت بگیرد. اما با وجود برگزاری جلسات غیرعلنی در دادگاه‌های انقلاب ایران، این امر در حال نقض شدن است و احکام صادره در این گونه دادگاه‌ها قانونی نیست.

ابوذر بهشتی لنگرودی گفت پدرش حق استفاده از مرخصی را نداشته و بیش از ۹ ماه است که از حق داشتن مرخصی محروم است؛ در حالی که او به دلیل اعتصاب غذا‌ در دوره‌های متفاوت، وضعیت جسمی مناسبی ندارد.

به گفته فرزند محمود بهشتی لنگرودی، درحال حاضر انتظار خانواده از مقامات، موافقت با آزادی مشروط است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...