۱۳۹۷ دی ۴, سه‌شنبه

تایید حکم زندان و شلاق محمد حبیبی، معلم زندانی

حکم ده سال و شش ماه زندان و شلاق محمد حبیبی فعال صنفی فرهنگیان و عضو هیئت مدیره کانون معلمان استان تهران در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران محمد حبیبی، این معلم زندانی را به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» به ۱۰ سال و شش ماه زندان، ۷۴ ضربه شلاق، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از فعالیت‌‌های سیاسی و اجتماعی محکوم کرد.

یک منبع آگاه روز دوشنبه ۳ دی در گفت‌وگو با صدای آمریکا، ضمن تایید این خبر گفت، ۱۲ مرداد سال جاری شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی احمدزاده، آقای حبیبی را به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به ۷ سال و شش ماه حبس تعزیری، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱۸ ماه حبس تعزیری و به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به ۱۸ ماه تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. دادگاه تجدید نظر در تاریخ ۲ آبان ماه در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی زرگر برگزار و حکم صادر شده در دادگاه بدوی مجددا تایید و امروز ۳ دی ماه به «حسین تاج»، وکیل آقای حبیبی ابلاغ شده است.
حکم زندان و شلاق محمد حبیبی، معلم زندانی

به گفته این منبع مطلع، آقای حبیبی ۲۰ اردیبهشت سال جاری در تجمعی که مقابل سازمان برنامه و بودجه برگزار شده بود توسط پلیس امنیت با ضرب و شتم شدید بازداشت و تحویل سپاه ثارالله تهران داده شده است. خانواده آقای حبیبی ۵ روز پس از بازداشت در حالی او را ملاقات کردند که علائم ضرب و شتم به وضوح روی بدن دیده می‌شد. او بیش از ۴ ماه را در زندان فشافویه سپری کرد و سپس به زندان اوین منتقل شد و تا امروز در بازداشت موقت به سر می‌برد. در این مدت، در خواست وکیل آقای حبیبی از دادگاه بدوی و تجدید نظر بر آزادی موقت تا صدور رای نهایی رد شده بود.

وی همچنین گفت، آموزش و پرورش شهرستان شهریار از تاریخ ۹ خرداد ماه با صدور حکم «غیبت غیر موجه» اقدام به قطع حقوق آقای حبیبی کرده است و تا امروز تمام تلاش‌های خانواده مبنی بر تغییر این حکم ناعادلانه بی جواب مانده است.

محمد حبیبی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران، در تجمعی که ۲۰ اردیبهشت به مناسبت هفته معلم، مقابل سازمان برنامه و بودجه برگزار شده بود، به همراه ۱۴ تن از شرکت کنندگان در تجمع بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه ایتالیا در ایران

دفتر نخست وزیر ایتالیا، پنجشنبه ۱۹ آبان از آزادی آلسیا پیپرنو، شهروند تبعه این کشور در ایران خبر داد. آلسیا پیپرنو، اوایل مهرماه در ایران با...